Κυριακή, 5 Μαΐου 2024, 14:00:46

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΑΞΙΖΕΙ

Οθόνες ...τσέπης

Οθόνες ...τσέπης

Δείτε φωτογραφίες από τις οθόνες OLED.

Οι οθόνες νέας γενιάς θα είναι εύκαμπτες και θα μπορούν να τυλίγονται. Πρόκειται για τις οθόνες OLED που έρχονται να αντικαταστήσουν τις επίπεδες οθόνες. Θα χρησιμοποιούνται τόσο για τις οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών όσο και σε τηλεοράσεις.
Οι εταιρείες έχουν επιδοθεί σε έναν αληθινό αγώνα δρόμου. Μάλιστα, η ιαπωνική εταιρεία Sony ανακοίνωσε ότι ανέπτυξε το πρωτότυπο μιας εύκαμπτης έγχρωμης οθόνης βίντεο, η οποία τυλίγεται γύρω από ένα μικρό κύλινδρο και μπορεί να μεταφερθεί στην τσέπη σαν ένα απλό στυλό.

Πρόκειται για μια οθόνη με διαγώνιο περίπου δέκα εκατοστών, η οποία αποτελείται από ένα εύκαμπτο, εξαιρετικά λεπτό υπόστρωμα, πάνω στο οποίο υπάρχουν λεπτά στρώματα ημιαγώγιμων οργανικών υλικών που εκπέμπουν φως όταν διέρχεται ηλεκτρικό.

Η οθόνη αυτή μπορεί να προβάλλει κινούμενες εικόνες σε 16,7 εκατομμύρια αποχρώσεις και μπορεί να τυλίγεται επειδή δεν περιλαμβάνει πλέον άκαμπτα ηλεκτρονικά κυκλώματα στην περιφέρειά της, σύμφωνα με τη Sony.

"Ακόμη και έπειτα από 1.000 φορές που τυλίχτηκε και ξετυλίχτηκε, δεν διαπιστώσαμε κάποια σαφή επιδείνωση της εικόνας", διαβεβαίωσε η εταιρεία. "Πιστεύουμε ότι τα αποτελέσματα αυτά θα οδηγήσουν στη δημιουργία λεπτών, ελαφρών και ανθεκτικών φορητών ηλεκτρονικών συσκευών", υπογράμμισε. 

Περισσότερα...

Τα παράδοξα της εποχής μας

Το παράδοξο της εποχής μας μέσα στην ιστορία είναι ότι έχουμε ψηλότερα κτήρια, αλλά κοντύτερο ψυχισμό.

Φαρδύτερες λεωφόρους, αλλά στενότερες οπτικές γωνίες.

Σπαταλούμε περισσότερο, αλλά έχουμε λιγότερα.

Αγοράζουμε περισσότερα, αλλά απολαμβάνουμε λιγότερο.

Έχουμε μεγαλύτερα σπίτια και μικρότερες οικογένειες.

Περισσότερες ανέσεις, αλλά λιγότερο χρόνο.

Έχουμε περισσότερα πτυχία, αλλά λιγότερη αντίληψη.

Περισσότερη γνώση, αλλά λιγότερη κρίση.

Περισσότερους ειδήμονες, αλλά λιγότερες λύσεις.

Περισσότερα φάρμακα, αλλά λιγότερο καλή φυσική κατάσταση.

Έχουμε πολλαπλασιάσει τα αποκτήματά μας, αλλά έχουμε μειώσει τις αξίες μας.

Μιλάμε πολύ, αγαπάμε σπανιότατα και μισούμε συχνότατα.

Έχουμε μάθει πώς να ‘κερδίζουμε το ψωμί μας’, αλλά όχι πώς να κερδίζουμε τη ζωή.

Προσθέσαμε χρόνια στη ζωή, αλλά όχι ζωή στα χρόνια μας.

Ταξιδεύουμε στο φεγγάρι, αλλά δυσκολευόμαστε να διασχίσουμε τον δρόμο, ώστε να συναντήσουμε ένα νέο γείτονα.

Κατακτήσαμε το κενό του διαστήματος, αλλά όχι το εσωτερικό μας κενό.

Καθαρίσαμε τον αέρα, αλλά βρομίσαμε την ψυχή μας.

Διασπάσαμε το άτομο, αλλά όχι την εμπάθεια και την προκατάληψή μας.

Έχουμε υψηλότερα εισοδήματα, αλλά χαμηλότερη ηθική.

Γίναμε πολλοί σε ποσότητα, αλλά λίγοι σε ποιότητα.

Αυτή είναι η εποχή των ψηλών ανθρώπων, αλλά των μικρών χαρακτήρων.

Του γρήγορου κέρδους, αλλά των ρηχών σχέσεων.

Αυτή είναι η εποχή του κόσμου της ειρήνης, αλλά των εσωτερικών συγκρούσεων.

Περισσότερης άνεσης, αλλά λιγότερης διασκέδασης.

Περισσότερων ειδών διατροφής, αλλά λιγότερης θρεπτικότητας.

Αυτή είναι η εποχή των δύο εισοδημάτων (και των δύο συζύγων), αλλά περισσότερων διαζυγίων.

Των εντυπωσιακότερων κατοικιών, αλλά διαλυμένων σπιτιών.

Είναι η εποχή που υπάρχουν πολλά στις βιτρίνες και λιγότερα αποθέματα.

24 ώρες πτήσης χωρίς εκπομπές αερίων από το ηλιακό Solar Impulse

Το ελβετικής κατασκευής ηλιακό αεροσκάφος, Solar Impulse, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του 24ωρη δοκιμαστική πτήση, αποδεικνύοντας ότι τα αεροσκάφη μπορούν να συλλέξουν αρκετή ενέργεια από τον ήλιο κατά τη διάρκεια της ημέρας και να μείνουν ψηλά όλη τη νύχτα.

Η δοκιμαστική αυτή πτήση φέρνει το ελβετικό πρόγραμμα ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο του, που είναι να καταφέρει το αεροσκάφος να κάνει το γύρο της Γης, εγχείρημα το οποίο εκτιμάται ότι έχει υλοποιηθεί μέχρι το 2012.

Το αεροπλάνο χρησιμοποιεί ως μοναδική πηγή ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας τις περίπου 12.000 φωτοβολταϊκές κυψέλες που καλύπτουν τα φτερά του και τροφοδοτούν με ενέργεια τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες ισχύος 10 ίππων έκαστος. Ταυτόχρονα, οι φωτοβολταϊκές κυψέλες φορτίζουν τις μπαταρίες του αεροπλάνου για τη νυκτερινή πτήση.

Ο πιλότος Αντρέ Μπρόσμπεργκ προσγείωσε το Solar Impulse στον διάδρομο του αεροδρομίου Παγιέρν περίπου 50 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Βέρνης στις 10:00 η ώρα, χθες, Πέμπτη.

 

Απο http://tvxs.gr

"ΦΑΝΤΑΣΙΑ" (Ποίηση)

ΦΑΝΤΑΣΙΑ

Είδα μπροστά μου την φιγούρα που με έσπρωξε στα βράχια της ανύπαρκτης συνείδησης...

Ένιωσα το άγγιγμα της αληθινής αύρας που αποπνέει από το ζευγάρωμα της Αριάδνης και του Θησέα.

Μίλησα ξανά με τη φωνή της πεταλούδας που γεννιέται μόνο για να πεθάνει.

Επάνω σε ένα μαγικό χαλί δοκίμασα το νέκταρ των θνητών, και ο Διόνυσος με έσπρωξε στη δίνη του κυκλώνα...

Του κυκλώνα που από νερό κι αλάτι χόρτασε και τώρα αναζητά τη γεύση του...

Φυλαχτό φοράς στη μνήμη σου, μην και ξεχάσεις την ψυχή σου...

Σε γνώρισα στη κορυφή της δίνης κι είχες χρώμα από λεβάντα...

Μου πέρασε απ' το νου πως δεν υπάρχεις,

παιχνίδι της φαντασίας μοναχά πως είσαι...

Σ' άκουσα να μιλάς για Θεό,

όμως δε μου πες τι είναι ο Θεός...

Σ' άκουσα να φωνάζεις για την νύχτα,

μα δε μίλησες ποτέ σου για τη μέρα...

Πες μου αλήθεια, πώς θα παρουσίαζες το φως, τον ήλιο, τη σιωπή, το δάκρυ;

Πώς θα φανταζόσουν τον Παράδεισο;

Πώς θα ήταν η υφή του έρωτα και πώς της προδοσίας αν η αγάπη έμοιαζε με μήλο;

Η λογική ξεπερνάται εύκολα... γίνεται φαντασία!!!

(27/12/2009, 17:03)

 

Γιώργος Καββαδίας

ZEITGEIST MOVEMENT GREECE

11 Ιουνιου 2010, θα πραγματοποιηθει η Διαλεξη του κοινονικου μηχανικου και ιδρυτη του Venus Project, Jacque Fresco και της Roxanne Meadows.

Εισητηρια προπωλουνται μεσω Ιντερνετ στην τιμη των 20€.Επισκεφτειτε την σελιδα που δημιουργηθηκε γι' αυτο το σκοπο να προμηθευτειτε τα εισητηρια σας.
(Το συστημα PayPall εχει συνδεθει με τον λογαριασμο του VP).

http://venusprojectworldtourathens.eventbrite.com

Περισσότερες πληροφορίες για το Venus Project World Lecture Tour και θέματα προώθησης της εκδήλωσεις δημιουργήθηκαν σχετικές σελίδες. Πατηστε εδω για να μεταβειτε

Θα υπάρξει σύστημα ταυτόχρονης μετάφρασης - διερμηνείας στα Ελληνικά, όπου θα διανεμηθούν ακουστικά και δέκτες. Για το λόγω αυτό θα πρέπει να έχετε μαζί σας την ταυτότητά σας ή κάποιο άλλο επίσημο έγγραφο, που θα ανταλλάσσεται με το δέκτη και ακουστικό και θα φυλάσσεται στην γραμματεία διανομής εξοπλισμού μέχρι της επιστροφή.

Ἐκχριστιανισμὸς τοῦ ἑλληνισμοῦ καὶ ἐξελληνισμὸς τοῦ χριστιανισμοῦ

Ὁ 2ος αἰ. ἦταν κρίσιμος γιὰ τὶς σχέσεις Ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ. Εἶχε γίνει πιὰ σαφὲς ὅτι ἡ ἱστορικὴ πορεία τοῦ Χριστιανισμοῦ ἦταν δεμένη ὁριστικὰ μὲ τὸν Ἑλληνισμό. Ὁ δεσμὸς ὅμως αὐτὸς δὲν ἦταν χωρὶς κινδύνους γιὰ τὸν Χριστιανισμό. Ὁ πιὸ μεγάλος κίνδυνος ἦταν νὰ ἐξελληνισθῇ τόσο πολὺ ὁ Χριστιανισμός, ὥστε νὰ ἀποτελέση οὐσιαστικὰ ἕνα παρακλάδι, μίαν «αἵρεση» τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Στὶς αἱρέσεις ὁ κίνδυνος αὐτὸς δὲν ἀποφεύχθηκε. Κοσμοθεωριακὰ στοιχεῖα τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἀντικατέστησαν βασικὲς θέσεις τοῦ Χριστιανισμοῦ μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἀλλάξῃ ριζικὰ ὁ χαρακτήρας τοῦ τελευταίου. Στὴν περίπτωση τῶν Ἀπολογητῶν ἡ ἀντικατάσταση αὐτὴ ἦταν μόνο μερική. Χάρη στὴν ἐκλεκτικότητα τῶν χριστιανῶν αὐτῶν στοχαστῶν, πολλὲς ἀπὸ τὶς βασικὲς κοσμοθεωριακὲς θέσεις τοῦ Ἑλληνισμοῦ δὲν βρῆκαν τὸν δρόμο τους στὸν Χριστιανισμό. Οἱ Ἀπολογητὲς ἐπέμεναν στὴ διατήρηση βασικῶν ἄρθρων τῆς πίστεως τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἀπέρριπταν κάθε ἑλληνικὴ διδασκαλία ποὺ ἦταν ἀντίθετη σ᾿ αὐτά. Ἀλλὰ ἡ ἑλληνικὴ σκέψη δὲν ἦταν κάτι ποὺ μποροῦσε νὰ περιορισθῇ σὲ συγκεκριμένα «θέματα» ἢ ἄρθρα πίστεως. Διαπερνοῦσε τὰ πάντα καὶ ἀποτελοῦσε σὲ τελευταῖα ἀνάλυση ὑπόθεση μεθοδολογίας, ἀφοροῦσε δηλαδὴ στὴ στάση ποὺ παίρνει ὁ ἄνθρωπος γενικὰ ἀπέναντι στὸν κόσμο καὶ στοὺς θεούς. Καὶ στὸ σημεῖο αὐτό, ὅπως εἴδαμε, οἱ Ἀπολογητές, στὴν προσπάθειά τους νὰ ἐναρμονίσουν τὸν Χριστιανισμὸ μὲ τὴν ἑλληνικὴ φιλοσοφία, ἄφησαν τὸν Ἑλληνισμὸ νὰ διαπεράσῃ τὴ χριστιανικὴ στάση ἀπέναντι στὸν κόσμο κατὰ ἕνα τρόπο ἐπικίνδυνο. Τὸ φαινόμενο αὐτὸ τὸ ὀνομάσαμε ἤπιο ἐξελληνισμὸ τοῦ Χριστιανισμοῦ. Οἱ Ἀπολογητὲς δὲν ἦταν οἱ ἴδιοι αἱρετικοὶ - καὶ αὐτὸ χάρη στὴν ἐκλεκτικότητά τους. Ἔριξαν ὅμως τὰ σπέρματα τρομερῶν αἱρέσεων ποὺ ταλαιπώρησαν τὴν Ἐκκλησία στὸν 3ο καὶ τὸν 4ο αἰ.

 

Ὁ τρόπος, μὲ τὸν ὁποῖο ἀντιμετώπισε ἢ Ἐκκλησία τόσο τὶς πρῶτες αἱρέσεις ποὺ ἐξετάσαμε ὅσο καὶ αὐτὲς ποὺ προέκυψαν ἀργότερα ἀπὸ τὸν «ἤπιο ἐξελληνισμὸ» τοῦ Χριστιανισμοῦ ἀπὸ τοὺς Ἀπολογητές, συνδέεται οὐσιαστικὰ μὲ τὸ ὅλο πρόβλημα τῆς σχέσεως Ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ τὸν 2ο αἰ. Παράλληλα μὲ τὴν κίνηση τόσο τοῦ ἀκραίου ὅσο καὶ τοῦ ἤπιου ἐξελληνισμοῦ τοῦ Χριστιανισμοῦ, γιὰ τοὺς ὁποίους ἀναφέραμε παραπάνω, ἀναπτυσσόταν τὸν 2ο αἰ. καὶ μία ἀντίστροφη πορεία στὴ σχέση Ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ. Ἦταν ἡ προσπάθεια τοῦ Χριστιανισμοῦ νὰ κατακτήσῃ αὐτὸς οὐσιαστικὰ τὸν Ἑλληνισμό, νὰ γίνῃ δηλαδὴ ἕνας ἐκχριστιανισμὸς τοῦ Ἑλληνισμοῦ ὄχι στὴν ἐπιφάνεια ἀλλὰ στὴν οὐσία.

Τὸ ἐνδιαφέρον στὴν ἱστορία τῆς ἐποχῆς ποὺ ἐξετάζουμε εἶναι ὅτι ἐκεῖνοι ποὺ ἔκαναν τὴν πρώτη αὐτὴ προσπάθεια ἐκχριστιανισμοῦ τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἦταν οἱ ἴδιοι οἱ Ἕλληνες. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι ὁ ἐκχριστιανισμὸς αὐτὸς δὲν ἦταν μία ἄρνηση τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Ἦταν μία μεταμόρφωση, στὴν ὁποία τὰ βασικὰ ἐρωτήματα καὶ ἐνδιαφέροντα τοῦ ἑλληνικοῦ πνεύματος ἱκανοποιήθηκαν μὲ ἀπαντήσεις ποὺ δὲν ἦταν πιὰ «ἑλληνικές». Ἔτσι ἡ μεγάλη αὐτὴ μεταμόρφωση ἀπέδειξε ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς μπόρεσε νὰ κάνῃ μία βαθιὰ διάκριση ἀνάμεσα στὰ ἐρωτήματα καὶ στὶς ἀπαντήσεις τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ. Γιατὶ ὑπῆρχαν πραγματικὰ ἐρωτήματα ὄχι μόνο βέβαια διανοητικά, ἀλλὰ κυρίως ὑπαρξιακὰ ποὺ μόνον οἱ Ἕλληνες μὲ τὸν τρόπο τῆς σκέψεώς τους ἦταν σὲ θέση νὰ προβάλουν. Μερικὰ ἀπὸ αὐτά, ὅπως τὸ κοσμολογικό, τὸ Ὀντολογικὸ κλπ. Ἀλλὰ ἀκριβῶς τὸ ὅτι τέτοια ἐρωτήματα καὶ ἀγωνίες τυπικά, καὶ ἀποκλειστικά, ἑλληνικές, βρῆκαν ἱκανοποίηση σὲ μία κοσμοθεωρία ποὺ στὴ βάση της τὴν ἰουδαϊκὴ δὲν ἔθετε ποτὲ τέτοιου εἴδους ἐρωτήματα, αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι τὸ θαῦμα ποὺ ἐπιτέλεσαν οἱ Ἕλληνες Πατέρες. Τὸ θαῦμα αὐτό, ποὺ ἀπαιτοῦσε δημιουργικὴ σκέψη σπάνια, ὁλοκληρώθηκε βέβαια καὶ ἔδειξε τὸ μεγαλεῖο τοῦ τὸν 4ο αἰ., στὴ «χρυσὴ» αὐτὴ περίοδο τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας. Ἀλλὰ ἡ ἀρχή του, χωρὶς τὴν ὁποία ποτὲ δὲν θὰ ὑπῆρχε ἡ «χρυσὴ» ἐκείνη περίοδος, βρίσκεται στὸν 2ο αἰ.

Συμπεράσματα

Ὁ Χριστιανισμὸς ἔκανε πλήρη χρήση τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ στὰ μέσα της ἐκφράσεώς του. Πῆρε ἀπὸ τὸν Ἑλληνισμὸ τὴ γλώσσα καὶ τὶς μορφὲς ἐκφράσεως, ὅπως ὅλοι οἱ κάτοικοι τῆς ἑλληνορωμαϊκῆς οἰκουμένης στὰ χρόνια αὐτά, χωρὶς ὅμως νὰ ἐπιδοθῇ στὴν καλλιέργεια τῶν ἑλληνικῶν γραμμάτων. Ἡ Ὁμιλητικὴ καὶ τὸ κήρυγμα μόνο πρὸς τὸ τέλος τοῦ 2ου αἰ., καὶ αὐτὸ πολὺ δειλά, ἀρχίζουν νὰ καλλιεργοῦνται μὲ βάση τὰ ἑλληνικὰ πρότυπα. Ἡ ὑμνογραφία δὲν παρουσιάζει καὶ αὐτὴ ἀνάπτυξη σὲ σημεῖο ποὺ νὰ θεωρηθῆ συμβολὴ στὴν ἐξέλιξη τῆς ἑλληνικῆς φιλολογίας. Μόνον ἡ ἑλληνικὴ πολιτικὴ ζωὴ φαίνεται νὰ ἔχῃ κάποια σχέση μὲ τὴν ὀργάνωση τῆς Ἐκκλησίας. Ἐκεῖνο ὅμως ποὺ ἔχει καίρια σημασία στὴ σχέση Ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ στὰ χρόνια αὐτὰ εἶναι ἡ συνάντηση δυὸ κοσμοθεωριῶν καὶ ἡ γέννηση ἀπὸ τὴ συνάντηση αὐτὴ ἑνὸς νέου κόσμου. Ἀπὸ τὸ πρίσμα αὐτὸ προπαντὸς εἴδαμε τὴν ἱστορικὴ ἐξέλιξη τοῦ Χριστιανισμοῦ στὸν χῶρο τοῦ Ἑλληνισμοῦ, γιατὶ αὐτὸ κυρίως ἔκρινε καὶ κρίνει καὶ σήμερα ἀκόμη τὴν ἱστορικὴ πορεία τοῦ Ἑλληνισμοῦ.

Ἡ συνάντηση Ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ στὸ ἐπίπεδο τῆς κοσμοθεωρίας δημιούργησε συγκρούσεις, ἀλληλοεπιδράσεις, ἀλλὰ καὶ ἱστορικῆς σημασίας μεταμορφώσεις τόσο στὸν Ἑλληνισμὸ ὅσο καὶ στὸν Χριστιανισμό. Ὁ Χριστιανισμός, ἔχοντας τὶς ἱστορικὲς καταβολές του στὸν Ἰουδαϊσμό, ἔφερε μαζί του μιὰ θεώρηση τοῦ κόσμου ποὺ ἐπικράτησε νὰ τὴν λέμε βιβλική. Σύμφωνα μὲ τὴ θεώρηση, αὐτὴ ὁ κόσμος δὲν εἶναι αὐθυπόστατος, οὔτε αὐτεξήγητος. Γιὰ νὰ τὸν κατανοήσῃς καὶ νὰ ζήσῃς σωστὰ σ᾿ αὐτόν, πρέπει νὰ πᾶς πίσω ἀπὸ αὐτόν, νὰ προϋποθέτῃς ἕνα ὂν ἐντελῶς ἐλεύθερο ἀπὸ τὸν κόσμο, τὸν Θεό, ὁ ὁποῖος δὲν ἑρμηνεύεται ἀπὸ τὸν κόσμο, ἀλλὰ ἑρμηνεύει αὐτὸς ὡς προϋπόθεση τὸν κόσμο. Τόσο ἐλεύθερος εἶναι ὁ Θεὸς αὐτὸς ἀπὸ τὸν κόσμο, ὥστε ἡ ἐλευθερία Του, ἡ θέληση καὶ ἡ ἐνέργειά Του νὰ δημιουργοῦν ὄντα. Ὁτιδήποτε δηλαδὴ μπορεῖ νὰ λεχθῇ ὅτι ὑπάρχει εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς ἐλευθερίας καὶ τῶν ἐπεμβάσεων τοῦ ἐλευθέρου αὐτοῦ Ὄντος στὸν χῶρο καὶ στὸν χρόνο. Ἔτσι ἡ βιβλικὴ σκέψη ἔφθασε στὸ σημεῖο νὰ βλέπη τὰ πάντα ἀπὸ τὴ σκοπιὰ τῆς Ἱστορίας. Τὸ ρῆμα «εἶναι» στὴ βιβλικὴ (τὴν ἑβραϊκή) γλώσσα δὲν ἀντιστοιχεῖ παρὰ στὸ «δρᾶν», «συμβαίνειν» κλπ.

Μιὰ τέτοια νοοτροπία ἦταν φυσικὸ νὰ συναντήση δυσκολίες στὸν ἑλληνικὸ χῶρο. Ὄχι γιατί ἡ ἑλληνικὴ σκέψη ἦταν «ἄθεη», κάθε ἄλλο. Ἀπὸ τὴν κλασικὴ ἀκόμη ἐποχὴ οἱ Ἕλληνες καλοῦσαν τὴ φιλοσοφία τοὺς "θεολογία", ἐνῶ στὰ χρόνια ποὺ ἐξετάσαμε ἐδῶ εἶχαν καλλιεργήσει ἀκόμη περισσότερο τὶς θεολογικὲς πλευρὲς τῆς σκέψεώς τους. Ἀλλὰ ὁ θεὸς τῶν Ἑλλήνων ἦταν πάντοτε δεμένος μὲ τὸν κόσμο. Οὐσιαστικὰ δὲν ἦταν αὐτὸς ἡ προϋπόθεση ποὺ ἑρμηνεύει τὸν κόσμο, ἀλλὰ τὸ συμπέρασμα, στὸ ὁποῖο φθάνουμε ἐξετάζοντας τὸν κόσμο (Πλάτων). Καὶ ὅταν ἀκόμη ὁ Θεὸς δημιουργῇ τὸν κόσμο ἀπὸ τὴ θέλησή του, ὅπως στὸν «Τίμαιο» τοῦ Πλάτωνος, τὸν δημιουργεῖ ἀπὸ ὕλη ποὺ προϋπάρχει. Εἶναι ἤδη γνωστὸ πὼς δημιουργὸς σημαίνει στὴν οὐσία διακοσμητής. Εἶναι ἀδιανόητο γιὰ τὸν ἀρχαῖο Ἕλληνα νὰ προϋποθέσης ἕνα Θεὸ ποὺ δὲν δεσμεύεται ἀπὸ τὸ Εἶναι. Τὸ Εἶναι εἶναι ἡ προϋπόθεση τῆς δράσεως καὶ τῆς ἐλευθερίας - ὄχι τὸ ἀντίστροφο ποὺ ὑποδηλώνει ἡ βιβλικὴ νοοτροπία. Πρῶτα ὑπάρχεις καὶ ὕστερα δρᾶς ἐλεύθερα. Ἡ ἐλευθερία ποὺ αὐθαιρετεῖ ἀπέναντι τοῦ κόσμου καὶ τῆς ἁρμονίας του εἶναι ὕβρις ποὺ τιμωρεῖται ἀκριβά. Αὐτὸ διδάσκει μὲ συνέπεια ἡ ἀρχαία τραγωδία.

Τὸ πρόβλημα λοιπὸν ποὺ δημιούργησε ἡ εἴσοδος τοῦ Χριστιανισμοῦ στὸν χῶρο τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἦταν βαθύτατο. Ἦταν πρόβλημα ἑρμηνείας. Γιὰ νὰ καταλάβῃ ἕνας Ἕλληνας, σύμφωνα μὲ ὅσα εἴπαμε παραπάνω, τὸ κήρυγμα περὶ Χριστοῦ, ἔπρεπε πρῶτα νὰ θέσῃ τὸ ἐρώτημα: τί εἶναι ὁ Χριστός. Γιὰ τὸν Ἰουδαῖο ποὺ γινόταν Χριστιανὸς τέτοιο ἐρώτημα ἢ δὲν ὑπῆρχε ἢ ἔπαιρνε τὴν ἀπάντησή του ἀπὸ τὴν Ἱστορία: ὁ Χριστὸς ἀντιπροσωπεύει μία ὁρισμένη ἐπέμβαση καὶ πράξη τοῦ Θεοῦ στὸν Κόσμο αὐτὸ εἶναι τὸ Εἶναι του, δηλαδὴ μία θεία πράξη καὶ συνεπῶς ὁ Θεὸς ὁ ἴδιος. Ἔτσι τὸ πρόβλημα τῆς ἑρμηνείας μεταβαλλόταν σὲ θέμα ἀλλαγῆς νοοτροπίας. Ὁ Ἕλληνας ἔπρεπε νὰ μάθῃ νὰ σκέπτεται ἱστορικὰ καὶ νὰ ἀνάγη τὸ Εἶναι στὴν ἐλευθερία, νὰ ἀναστρέψῃ δηλαδὴ τὴν κοσμοθεωρία του. Ἀλλὰ τὸ πρόβλημα εἶχε καὶ τὴν ἀντίθετη πλευρά. Μὲ τὸ νὰ θέτῃ τὸ ἐρώτημα περὶ Χριστοῦ περὶ κόσμου ὀντολογικὰ καὶ ὄχι ἱστορικὰ (μὲ τὸ νὰ ἐρωτᾷ δηλαδὴ τί εἶναι ὁ Χριστὸς ἢ κάποιο ὄν) ὁ Ἕλληνας ὑποχρέωνε τοὺς κήρυκες τοῦ Χριστιανισμοῦ νὰ βροῦν τρόπους νὰ ἐκφράσουν τὴν πίστη τους μὲ ὀντολογικὲς κατηγορίες, χωρὶς ὅμως νὰ δεχθοῦν τὴν ἑλληνικὴ νοοτροπία, ὅπως τὴν περιγράψαμε παραπάνω (χωρὶς δηλαδὴ νὰ δεσμεύσουν τὸν Θεὸ καὶ τὴν ἐλευθερία στὴν ὀντολογία). Ἐδῶ ἀκριβῶς ἀρχίζει ἡ μεγάλη δυσκολία, ἀλλὰ καὶ ἡ μεγάλη δυνατότητα. Ἐδῶ γεννιέται ὁ ἐκχριστιανισμένος Ἑλληνισμός.

Στὴν ἱστορικὴ ἀναδρομὴ ποὺ κάμαμε, εἴδαμε τὶς ἀποτυχίες καὶ τὶς ἐπιτυχίες τοῦ Χριστιανισμοῦ στὸ μεγάλο αὐτὸ θέμα. Πολλοὶ χριστιανοὶ στοχαστές, στὴ συνάντηση αὐτὴ τῶν δυὸ κοσμοθεωριῶν, ἔκλιναν ὁλοκληρωτικὰ ἢ μερικὰ πρὸς τὴν πλευρὰ τῆς ἑλληνικῆς κοσμοθεωρίας. Ἄλλοι ὅμως μετέτρεψαν τὸν κίνδυνο σὲ δυνατότητα. Παρέμειναν Ἕλληνες ἐπιμένοντες νὰ ρωτοῦν γιὰ τὸ Εἶναι τοῦ κόσμου, τοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ Θεοῦ· ἀλλὰ καὶ βιβλικοὶ μὲ τὸ νὰ ἀνάγουν τὸ Εἶναι τοῦ κόσμου στὴν ἐλευθερία καὶ νὰ κρίνουν τὴν ὕπαρξη τοῦ κόσμου μὲ τὸ κριτήριο τῆς Ἱστορίας, καὶ τῶν ἐσχάτων. Καὶ ἔτσι ἔγινε τὸ θαῦμα. Γιὰ πρώτη φορὰ στὴν Ἱστορία ὁ Ἑλληνισμὸς ἔμαθε νὰ ταυτίζη τὸ Εἶναι μὲ τὴν ἐλευθερία καὶ μὲ τὴν πράξη καὶ νὰ κάνη τὴν προσωπικὴ σχέση καὶ τὴν ἀγάπη ὄχι ἀποτέλεσμα τοῦ Εἶναι ἀλλὰ ταυτόσημη μὲ αὐτό. Συγχρόνως ἔμαθε καὶ ὁ κόσμος ὅλος ὅτι οἱ δυὸ πολιτισμοὶ ποὺ ἐπὶ αἰῶνες ἀντιμάχονταν ἀλλήλους, ὁ Ἀνατολικὸς Συριακὸς καὶ ὁ Ἑλληνικός, καὶ ποὺ ὑποχρεώθηκαν νὰ ζήσουν κάτω ἀπὸ τὴν ἴδια στέγη στὶς ἑλληνιστικὲς καὶ ρωμαϊκὲς πραγματικότητες τῆς Ἱστορίας, μποροῦσαν πιὰ ἐλεύθερα καὶ σὰν ἀποτέλεσμα μιᾶς βαθιᾶς ἐσωτερικῆς συνθετικῆς διεργασίας νὰ ζοῦν ὡς ἕνας ἄνθρωπος. Τὸ «οὐκ ἔνι Ἕλλην καὶ Ἰουδαῖος» ποὺ διεκήρυξε ὁ Παῦλος δὲν ἦταν εὔκολο νὰ γίνη ἱστορικὴ πραγματικότητα. Σήμαινε μία βαθύτατη ἀλλαγὴ στὴν Ἱστορία, τῆς ὁποίας δημιουργοὶ ἦσαν οἱ Ἕλληνες Πατέρες. Ἡ δημιουργικὴ συνάντηση Ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ στὰ πρόσωπα τῶν πρώτων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας ἔκρινε ἔτσι ὁριστικὰ καὶ εὐεργετικὰ τὴν πορεία ὄχι μόνο της ἑλληνικῆς ἀλλὰ καὶ τῆς Παγκόσμιας Ἱστορίας.

Περισσότερα...

How to make a woman happy.


ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ!!!
How to make a woman happy. 
The forgotten manual.

It's not difficult to make a woman happy.
A man only needs to be:

1. a friend
2. a companion
3. a lover
4. a brother
5. a father
6. a master
7. a chef
8. an electrician
9. a carpenter
10. a plumber 
11. a mechanic
12. a decorator
13. a stylist
14. a sexologist 
15. a gynecologist
16. a psychologist
17. a pest exterminator
18. a psychiatrist
19. a healer
20. a good listener
21. an organizer 
22. a good father
23. very clean
24. sympathetic
25. athletic 
26. warm
27. attentive
28. gallant
29. intelligent
30. funny
31. creative
32. tender
33. strong
34. understanding
35. tolerant 
36. prudent
37. ambitious
38. capable
39. courageous 
40. determined
41. true
42. dependable
43. passionate
44. compassionate


WITHOUT FORGETTING TO: 


45. give her compliments regularly
46. love shopping
47. be honest
48. be very rich
49. not stress her out
50. not look at other girls


AND AT THE SAME TIME, YOU MUST ALSO:


51. give her lots of attention, but expect little yourself
52. give her lots of time, especially time for herself
53. give her lots of space, never worrying about where she goes 


IT IS VERY IMPORTANT:


54. Never to forget:
* birthdays
* anniversaries
* arrangements she makes

 


HOW TO MAKE A MAN HAPPY

1. Show up naked
2. Cook some food 

 

 

 

Ποιοί πολεμούν την Εκκλησία;

Αλλά μήπως και στην Ελλάδα μας η Εκκλησία είναι ελεύθερη; Δεν έχουμε πόλεμο και μάλιστα σκληρό εναντίον της Εκκλησίας; Εάν πέσουν στα χέρια σας μερικά έντυπα, μερικές εφημερίδες, ανθρώπων βαμμένων με αντιχριστιανικό μίσος, θα φρίξετε, διότι θα δείτε πόσο πολεμείται η Εκκλησία. Σε περιοδικό - το εκδίδουν μορφωμένοι άνθρωποι, αλλά σαφώς με αντιχριστιανικές πεποιθήσεις - σχολίαζαν το γεγονός το ότι ήλθε εδώ στην Αθήνα, η εικόνα «το Άξιον εστίν» και πήγαινε ο λαός και προσκυνούσε την αγία εικόνα. Τι έγραφαν; «Η γυναίκα από το Άγιο Όρος»! Έτσι χαρακτήριζαν την Παναγία και μέσα έγραφαν χυδαία πράγματα.

Σκεφθείτε ότι όταν ήλθε ο Πατριάρχης μας ορισμένοι οργάνωσαν να κάνουν διαδήλωση, να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους, ακριβώς την ώρα που θα γινόταν η υποδοχή του Πατριάρχη.

Αφήνουμε τα σχετικά με την εκκλησιαστική περιουσία και περί χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας.

Πάντως το γεγονός είναι ότι και Ελλάδα ορισμένοι άνθρωποι πολεμούν σκληρά την Εκκλησία.

Δυστυχώς και σήμερα υπάρχουν και στο ελληνικό Κράτος εχθροί που βάλλουν κατά της Εκκλησίας.

Είναι πρώτα πρώτα οι αντιθρησκευτικές προπαγάνδες.

Οι Παπικοί έχουν σήμερα στην Ελλάδα επίσημο αντιπρόσωπο του Κράτους του Βατικανού.

Οι Προτεστάντες εργάζονται κάτω από το ορθόδοξο ένδυμα, και εμφανίζουν τα περιοδικά τους ως Ορθόδοξα.

Οι Χιλιαστές; Έχουν τόσο αποθρασυνθεί, ώστε όποιος βγαίνει έξω τους συναντά.

Οι Μασώνοι; Οποιαδήποτε πολιτική παράταξη και αν υπάρχει, από πάνω είναι η Μασωνία, η οποία διευθύνει και διοικεί.

Οι Μαρξιστές; Πιπιλίζουν το μυαλό των παιδιών μας μέχρι και του Δημοτικού Σχολείου. Οι Ανατολικές θρησκείες αιχμαλωτίζουν και παίρνουν τα παιδιά με κακές διαθέσεις, όπως οι Γκουρού, οι Κρίσνα, ο Μα χαράτσι. Και υπάρχουν σήμερα εδώ στην Ελλάδα και δρουν τουλάχιστο 67 ινδουϊστικές οργανώσεις! Έχει φθάσει μέχρι τέτοιου σημείου η προπαγάνδα των θρησκειών αυτών, ώστε και στα καταστήματα των φυσικών τροφών, τα οποία πολύ έχουν πληθυνθεί στις ημέρες μας, πάει ο άνθρωπος να πάρει μερικές αγνές τροφές, και βρίσκει βιβλία των ανατολικών θρησκειών, που προσπαθούν με τα μέσα αυτά να διαδώσουν τις αντιλήψεις τους.

Ο αντιεκκλησιαστικός κόσμος είναι οργανωμένες συστηματικά με όλα τα σύγχρονα μέσα. Θέατρο, κινηματογράφο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, περιοδικά, εφημερίδες. Και στον πόλεμο αυτό έχουν για προφυλακή, όλοι αυτοί οι εχθροί της Ορθοδοξίας, και θεολόγους και Αγία Γραφή, γιατί όχι και επισκόπους! Έχουν ως προπομπούς «εφιάλτες». Δηλαδή προδότες που πρόδωσαν «τα στενά των Θερμοπυλών». Διατί φαίνεται παράδοξο; Η ιστορία της Εκκλησίας και η ιστορία του Έθνους μας λέει ότι υπάρχουν αυτά τα πρόσωπα που παίζουν τρομερό και σήμερα ρόλο. Και εμφανίζονται ότι εκπροσωπούν τη θρησκεία και ενδιαφέρονται για τη θρησκεία, ενώ στην πραγματικότητα βάλλουν κατά της Εκκλησίας. Είναι οι χειρότεροι διώκτες και προδότες της μεγαλύτερης υποθέσεως.

Αρχιμ. ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ Ν. ΛΥΡΑΚΗΣ

Θέμα: Η Συγχωρητικότητα δεν είναι ακατόρθωτη


Η συγχώρηση των εχθρών δεν είναι ακατόρθωτη. Την αγάπη προς όλους τους πταίοντας σε μας μπορούμε να την αποκτήσουμε. Ο Θεός ποτέ δεν μας ζητεί αδύνατα πράγματα. Οι άγιες εντολές Του, που μας έχουν δοθεί από τον ίδιο και από αγάπη για τη σωτηρία μας, «βαρείαι ουκ εισί» (Α΄ Ιω. Ε΄ 3), δεν είναι πιεστικές, δυσβάστακτες και ακατόρθωτες. Εάν θέλουμε να υπακούσουμε στις εντολές Του, δεν θα μας φανούν ως καθήκον αυστηρό, πιεστικό και αδύνατο προς εκτέλεση. Εάν η καρδιά μας, γεμάτη από το δηλητήριο της εκδίκησης και του μίσους ανθίσταται και δεν θέλει να συγχωρήσει, και εάν ακόμη η συγχώρηση μας φαίνεται ως κάτι βαρύ και φοβερόν, «ποιήσωμεν αυτό κούφον (ελαφρόν) και ποθεινόν (ποθητό)», μας συνιστά και πάλι ο ιερός Χρυσόστομος.

Αλλά τότε τι μας χρειάζεται για να απαλλαγούμε από το πάθος της εκδίκησης και του μίσους; Ώστε και το φιλέκδικο να υποχωρήσει, να φύγει· και η καρδιά μας να γίνει μακρόθυμη, υπομονετική και επιεικής. Το πρώτο και σπουδαιότερο είναι το να ζητούμε δύναμη εξ ύψους, τη βοήθεια του Θεού. Πλησίον Του και με τη Χάρη Του τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο! Ο Κύριος διακήρυξε: «τα αδύνατα παρά ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεώ εστι» (Λουκ. ΙΗ 27).

Και το δεύτερο, απαραίτητο και αυτό, είναι και εμείς να αγωνιζόμαστε. Να βιάζουμε τον κακό εαυτό μας, που δεν θέλει να συγχωρεί. Να τον πιέζουμε να προσεύχεται υπέρ των εχθρών μας, και να ευεργετεί αυτούς με κάθε τρόπο. Να τους φέρεται με φιλοφροσύνη. Και τότε θα έλθει το ποθητό αποτέλεσμα· η εμπάθεια και η μνησικακία θα φύγουν.

Τότε ομολογουμένως θα γίνουμε «συγγνωμικοί», συγχωρητικοί, μιμούμενοι τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, όπως Τον μιμήθηκαν αναρίθμητοι Άγιοι και Μάρτυρες της Εκκλησίας μας, όπως ο πρωτομάρτυρας Στέφανος. Αυτός ο άγιος, όταν τον λιθοβολούσαν οι εχθροί του Ιουδαίοι, είδε τους ουρανούς ανοικτούς και τον Ιησού Χριστό «εκ δεξιών του Θεού εστώτα» (Πραξ. Ζ΄, 56). Και ενώ προσευχόταν γονυπετής, με φωνή μεγάλη έκραξε: «Κύριε, μη στήσης αυτοίς την αμαρτίαν ταύτην» (Πραξ. Ζ΄, 60). Κύριε συγχώρησε τους εχθρούς μου, μη λογαριάσεις σ΄ αυτούς την αμαρτία αυτή.

Τόσοι άγιοι του Θεού άνθρωποι συγχώρησαν τους εχθρούς τους, ακόμη και τους δημίους τους. Και κατόρθωσαν να εφαρμόσουν, με τη δύναμη του Κυρίου, το καθήκον της συγχώρησης. Είναι λοιπόν και για μας, εάν θέλουμε, κατορθωτό. Διαφορετικά, δεν είμαστε αληθινοί χριστιανοί, άνθρωποι της αγάπης που όλα τα σκεπάζει, τα δικαιολογεί και τα συγχωρεί, αφού η χριστιανική αγάπη «πάντα στέγει».
Αρχιμ. ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ Ν. ΛΥΡΑΚΗΣ

Η παγκόσμια δασική κάλυψη μειώθηκε κατά 3,1%

Η παγκόσμια δασική κάλυψη μειώθηκε κατά 3,1% στο διάστημα μεταξύ 2000 και 2005, με τους βόρειους δρυμούς να αποτελούν το ένα τρίτο αυτής της απώλειας και τις υγρές τροπικές ζώνες να ακολουθούν, όπως δείχνουν τα πορίσματα μελέτης, η οποία δημοσιεύεται σήμερα και βασίζεται σε δορυφορικές παρατηρήσεις.

Η απώλεια της δασικής κάλυψης αποδίδεται σε φυσικά αίτια, π.χ. πυρκαγιές, που προκαλούνται είτε από φυσικά φαινόμενα είτε από την ανθρώπινη δραστηριότητα.

Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε 1.011.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα λιγότερου δάσους στον πλανήτη μας. Κατά την έναρξη της σύνταξης της μελέτης, η συνολική δασική έκταση στον κόσμο κάλυπτε 32.688.000 τετρ. χλμ.

Οι βόρειοι δρυμοί, που βρίσκονται στη ζώνη της Αρκτικής και καλύπτουν το 26,7% της δασικής έκτασης του πλανήτη έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη μείωση σε αυτήν την πενταετία (4%), τα δύο τρίτα της οποίας οφείλονται σε φυσικά αίτια, τονίζουν οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Νοτίου Ντακότα και της Πολιτείας της Νέας Υόρκης.

Τα υγρά τροπικά δάση, που καλύπτουν 11,5 εκατ. τετραγωνικά χλμ και αντιπροσωπεύουν τη μεγαλύτερη δασώδη έκταση στη Γη απώλεσαν το 2,4% του όγκου τους, αντιπροσωπεύουν δηλαδή το 27% της συνολικής απώλειας.

Τα δε τροπικά δάση στις ξερές ζώνες (που με κάλυψη 7, 13 εκατ. τετρ. χλμ αντιστοιχούν στο 21,8% της δασώδους έκτασης του κόσμου) μειώθηκαν στο ίδιο διάστημα κατά 2,9% -ποσοστό που αντιπροσωπεύει το 20,2% της συνολικής δασικής απώλειας.

Τέλος, τα δάση στις εύκρατες ζώνες -5,2 εκατ. τετρ. χλμ, ή 16,1% της συνολικής κάλυψης- το 2000 έχασαν το 3,5% της έκτασής τους, αντιστοιχώντας στο 18,2% των συνολικών απωλειών στον πλανήτη.

απο :http://tvxs.gr/news