Κυριακή, 5 Μαΐου 2024, 17:48:46

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΑΞΙΖΕΙ

Το Facebook έγινε ταινία

27Οκτ 20100

Πρεμιέρα έκανε στις 27/10 η ταινία του Ντειβιντ Φιντσερ "The social network", που έχει ως θέμα την ιστορία του ιδρυτή του Facebook. Η ταινία έχει καταφέρει να προσελκύσει πολλούς θεατές στα κισέ, και αρκετούς κριτικούς να γράψουν διθυράμβους. 

Λίγα λόγια για την υπόθεση: Μια φθινοπωρινή βραδιά του 2003 ο φοιτητής του Χάρβαρντ και ιδιοφυΐα στις γλώσσες προγραμματισμού Μαρκ Ζούκερμπεργκ κάθεται στον υπολογιστή του και ξεκινά να δουλεύει πάνω σε μια καινούρια ιδέα. 
Σε μια έξαψη blogging και προγραμματισμού, στο φοιτητικό του δωμάτιο ο Μαρκ αρχίζει κάτι που σύντομα θα μετατραπεί σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό δίκτυο και θα προκαλέσει επανάσταση στην επικοινωνία. Μόλις έξι χρόνια, αλλά και 500 εκατομμύρια φίλους μετά, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ γίνεται ο νεαρότερος δισεκατομμυριούχος στην Ιστορία ...;

Η ταινία είναι σε παραγωγή Σκοτ Ρούντιν, Ντέινα Μπρουνέτι, Μάικλ ΝτεΛούκα και Σεάν Σαφίν και βασισμένη στο βιβλίο «The Accidental Billionaires» του Μπεν Μέζρικ.

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φίντσερ

Περισσότερα...

"KOYΡΑΓΙΟ" (Ποίηση Γεώργιος Βελλιανίτης)

KOYΡΑΓΙΟ

 

 Εβρέθηκες  από  καιρό, στου  ΄Ερωτα τη  δίνη,

χωρίς  να  περιμένεις  τι  επρόκειτο  να  γίνει.

Είδες  μια  λυγαριά.

΄Ηταν  σεμνή  και  πρόσχαρη.

Μία  μικρή  Θεά.

Ελύγισες.  Σε  κτύπησε  έν’  αόρατο  βέλος

μέσ’  στην  καρδιά.

΄Ομως δεν  ήξερες  ποιό  θάτανε  το  τέλος.

Εστόχευσες  πολύ  ψηλά,

ενώ  βρισκόσουν  χαμηλά.

Δεν  έφταιξες  εσύ.

Δεν  φανταζόσουν  πως  θα  έβρισκες  τόσα  εμπόδια,

χωρίς  να  έχεις  τα  κατάλληλα  εφόδια.

Συμβαίνει  αυτό.  Πολλές  φορές.

Παντού υπάρχουν  διαφορές.

Υπάρχουνε δεσμεύσεις.

Δεν  μπορείς  να  προβλέψεις.

Εσύ  μιλάς  με  ευπρέπεια.

΄Εχεις  αξιοπρέπεια.

Περίμενες  με  υπομονή,

μέχρι  να  έρθει η  στιγμή.

Σαν  έγιν’ η συνάντηση,

έλαβες  την απάντηση,  πως  είναι  δεσμευμένη.

Ειλικρινά  σου  μίλησε.

                                                                Πιο  πολύ  σε  συγκίνησε.

΄Ησυχα απομακρύνθηκες, εβρέθηκες  στην  άκρη.

Ο πόνος  είναι  δυνατός.  Δεν  ωφελεί  το  δάκρυ.

Κάνε  κουράγιο  φίλε  μου

τούτες  εδώ  τις ώρες.

Φαίνεται  τόχει η  μοίρα σου,

να  περνάς  άγριες  μπόρες.

 

Γεώργιος Βελλιανίτης

"Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ" (ποίηση Γεωργιος Βελλιανίτης)

  Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ

  Πρόεδρος  δώ,  Πρόεδρος  κεί,

Πρόεδρος  παραπέρα,

τινάξανε  οι  Πρόεδροι

τα  πάντα  στον  αέρα.

 

Μεγάλη  γκρίνια  ακούγεται.

Φαγώματα,  βαβούρα,

μαλλιά  κουβάρια  γίνονται

καί  φαίνετ' η  σαβούρα.

 

Πολλοί  κοκόροι  διαλαλούν

ότι  θα  ξημερώσει.

΄Οταν  δούμε  πως  μας  πουλούν

μας  έχει  πιά  σηκώσει.

 

΄Οσοι  παίρνουνε  μιά  θέση

μας  τρελλαίνουνε  στο  φέσι.

΄Οταν  κάποτε  τους  ψάλλεις

διαμαρτύρονται  πως  σφάλλεις.

 

Πολλοί λένε  πές  τα,  πές  τα  !

κι  άλλοι  σου  ζητούν  τα  ρέστα.

Πού  υπάρχει  σοβαρότης,

να  σωθεί  η  ανθρωπότης;

 

   Θα  μας  σώσει  ο  Δεσπότης !..

 

 

Γεώργιος  Βελλιανίτης

ο Τζίμης Πανούσης και ο Μάνος Κακλαμάνος από τη ραδιοφωνική συχνότητα του «Ράδιο Εννέα 98.9 FM».



Τζ. Πανούσης και Μ. Κακλαμάνος για την ανεξέλεγκτη χωματερή της Άνδρου


Τζίμης ΠανοÏ�σης και Μάνος Κακλαμάνος για τον ΣτρÏ�φιλα (Α')
Ανέβηκε απÏ� tempogr. - Δείτε τα πιο νέα video.
Κ. Θωμάς και Ι. Γλυνός: Οι Δήμαρχοι ομολόγησαν στη ραδιοφωνική εκπομπή του Τζ. Πανούση και του Μ. Κακλαμάνου ότι φοβήθηκαν το πολιτικό κόστος για τον σκουπιδότοπο της Σταυροπέδας και ότι δεν έχουν λύση...

Με το σοβαρότατο θέμα της ανεξέλεγκτης χωματερής της Σταυροπέδας Άνδρου, που βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια εντός του αρχαιότερου οργανωμένου οικισμού της Ευρώπης, τον Στρόφιλα, ασχολήθηκαν ο Τζίμης Πανούσης και ο Μάνος Κακλαμάνος από τη ραδιοφωνική συχνότητα του «Ράδιο Εννέα 98.9 FM».

Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης ο Δήμαρχος Υδρούσας, Κυριάκος Θωμάς, ο Δήμαρχος Κορθίου,Ιωάννης Γλυνός, και ο Πολιτικός Μηχανικός, Δημήτρης Χέλμης. Οι δύο Δήμαρχοι του νησιού παραδέχτηκαν τις ευθύνες τους για την αδράνεια που παρουσίασαν ως προς τη χωροθέτηση του σκουπιδότοπου, ωστόσο, προς έκπληξη όλων, σχεδόν ομολόγησαν κυνικά στον «αέρα» ότιφοβήθηκαν το πολιτικό κόστος όλα αυτά τα χρόνια και γι' αυτό δεν προχώρησαν στην επίλυση του προβλήματος, ενώ παραδέχθηκαν και πως δεν έχουν να προσφέρουν καμία λύση για να δοθεί ένα τέλος μετεκλογικά!

«Ο χώρος που θα πάμε τα σκουπίδια δεν αποτελεί πολιτική απόφαση, είναι επιστημονικό ζήτημα. Είναι πάντα πολύ εύκολο να ορίζουμε που δεν θα πάνε, αλλά πάντα πολύ δύσκολο το να προσδιορίσουμε το που θα πάνε», είπε, μεταξύ άλλων, ο κ. Θωμάς, ενώ από την πλευρά του ο κ. Γλυνός τόνισε:

«Είμαστε σε τραγική κατάσταση στο νησί και αυτό είναι το βασικό εμπόδιο της αυριανής μέρας. Το ζήτημα όμως είναι ότι για να χωροθετήσουμε υπάρχουν πραγματικά προβλήματα».

Απαντώντας με νόημα στον Δημάρχο Κορθίου, ο κ. Κακλαμάνος επισήμανε: «Αν κάποιος πιστεύει ότι δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, ας μην κατέβει υποψήφιος για δήμαρχος»!

Ακούστε παρακάτω ολόκληρη τη συζήτηση...

http://www.dailymotion.com/video/xf9n97_yyyyyy-yyyyyyyy-yyy-yyyyy-yyyyyyyyy_news?start=2#from=embed

http://www.dailymotion.com/video/xf9nc3_yyyyyy-yyyyyyyy-yyy-yyyyy-yyyyyyyyy_news?start=0#from=embed

 

"ΕΛΛΗΝΕΣ ! ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !!" (Ποίηση)

ΕΛΛΗΝΕΣ ! ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !!

 

Έλληνες ! Σηκωθείτε !

Μπροστά σας προχωρείτε.

Πάντα να γρηγορείτε,

γιά φίλους και εχθρούς. 

 

Γοργά δημιουργείτε.

Γερά αντισταθείτε

καί γρήγορα θα δείτε

εάν σας αγαπούν.

 

Το Πνεύμα σας

Σάς στέλνει σ' όλη την Οικουμένη.

Εκείνο πάντα μένει.

Γι αυτό, όλοι μιλούν.

 

Δίνετε εξετάσεις,

στά πλάτη της Θαλάσσης.

Στα πέρατα της Πλάσης,

Εσάς, εκεί θα βρούν.

 

Παράδοση φυλάτε.

Τον κόσμο ν' αγαπάτε,

την Πίστη μην πετάτε.

Αυτό, θέλουν να δούν ! ......

 

Γεώργιος Βελλιανίτης

Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010 (Πεζό)

Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010.

Ξύπνησε και δεν ήταν πουθενά. Ο αέρας κρατούσε ακόμα το άρωμα, μα τα μάτια δεν εντόπιζαν πουθενά το είδωλο. Τα παντζούρια ήταν ακόμα κλειστά, τα αστέρια στο ταβάνι δεν φώτιζαν πια.

Σηκώθηκε αργά, κι αφού φόρεσε τις παντόφλες του, έριξε μπόλικο νερό στο πρόσωπό του στην τουαλέτα. Για άλλη μια φορά ο εαυτός του φάνταζε άγνωστος κι άσχημος στον καθρέφτη. Λες και η "κακιά Μητριά" τον είχε μαγέψει.

Μετακινήθηκε αργά στο υπνοδωμάτιο και ντύθηκε με τα χθεσινά του ρούχα, και αφού άνοιξε τα παράθυρα και τα παντζούρια να μπει φρέσκος αέρας και λίγο φως, έκλεισε το κλιματιστικό.

Για περίπου μισή ώρα κάθισε στην τραπεζαρία, δεν είπε κουβέντα, δεν κουνήθηκε, παρέμεινε με σκυφτό το κεφάλι και κοιτούσε τις μορφές που σχηματίζονταν από το νάυλον κάλυμμα του τραπεζιού. Ήταν η στιγμή που μίλησε, είπε "Σ' έπιασα!". Κρατούσε την παλάμη του σφιχτά κλειστή, σαν να έκρυβε κάτι, κι όταν την άνοιξε, μια πεταλούδα απομακρύνθηκε και το ‘σκασε απ' το παράθυρο.

Έφτανε αυτό για ν' αρχίσει το μυαλό του να παίρνει στροφές. Έφτανε για ν' αρχίσουν σαν ντόμινο οι συνειρμοί. Τι θα γινόταν αν είχαμε φτερά άραγε; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε αν το σκάγαμε έτσι εύκολα απ' το παράθυρο; Έπιασε μια χαρτοπετσέτα απ' το τραπέζι κι ένα στυλό απ' το συρτάρι κι άρχισε να γράφει.

Η μέρα άρχισε να σκοτεινιάζει, ένιωσε την υγρασία στο πρόσωπό του, μια βροντή κι η μπόρα δεν άργησε ν' αρχίσει. Η διάθεσή του άλλαξε, η θλίψη πέρασε στο στυλό του κι άφησε πάλι ένα ερώτημα να αιωρείται. Τελικά ποιος είναι ο ποιητής, εκείνος που γράφει ή η φύση που τον εμπνέει; Παράτησε τη χαρτοπετσέτα και άρπαξε τα κλειδιά του σπιτιού από την κλειδοθήκη. Σε μερικά μόλις δευτερόλεπτα είχε εξαφανιστεί.

Δίχως ομπρέλα στη βροχή, πίστευε πως έτσι εξαγνίζεται ο κόσμος του. Πως έτσι φεύγει η σαπίλα των ημερών που πέρασαν από πάνω του σαν οδοστρωτήρες. Στην πλατεία της γειτονιάς του, έμεινε να κοιτάζει την ερημική παιδική χαρά και τις κούνιες που ο αέρας κινούσε για να παίξουν τα φαντάσματα.

Γιώργος Καββαδίας, 9/8/2010, 12:32

Περισσότερα...

"Ή ΜΑΤΙΝΑ Ή ΜΑΡΙΝΑ Ή ΜΑΡΙΑ" (κείμενο)

Image

Ή ΜΑΤΙΝΑ Ή ΜΑΡΙΝΑ Ή ΜΑΡΙΑ

 

Παρασκευή βράδυ. Χτυπάει το τηλέφωνο. Δεν το σηκώνω. Όχι, αυτό είναι από τραγούδι του Μαζωνάκη. Εγώ το σήκωσα. Ήταν ο φίλος μου ο Μάνθος που με εκλιπαρούσε να βγω μαζί με την κοπέλα του, και μια φίλη της για ρακόμελα στου ψυρρή

‘'Ωραία η φίλη ?΄ ρώτησα.

‘'Καλή είναι.''

‘'Κατάλαβα. Καλά θα έρθω, αλλά θυμήσου  μου χρωστάς χάρη. Δεν είχα καμία όρεξη να βγω.''

 

Μετά από τρία τέσσερα σφηνάκια ρακόμελα, και ενώ ο Μάνθος με την κοπέλα του δεν είχαν ξεκολλήσει ο ένας απ τον άλλον, αποφάσισα να ξεκινήσω κουβέντα με την φίλη της Βιολέτας, γιατί αν συνέχιζε έτσι η βραδιά θα πέθαινα αργά και μαρτυρικά από βαρεμάρα.

Την φίλη της Βιολέτας την έλεγαν ή Μαρίνα ή Ματίνα. Μπορεί και Μαρία. Γενικώς όποτε με συστήνουν με κάποιον, το έχω γούρι να μην θυμάμαι το όνομα του.

‘'Και τι μουσική ακούς?'' Την ρώτησα ενώ γέμιζα τα ποτήρια μας.

‘'Απ όλα.'' Μου απάντησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια.

‘'Χωρίς κρεμμύδι?''

‘'Ε?''

‘'Τίποτα άστο. Δηλαδή τι απ όλα. Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένη.''

‘'Κοίτα, τώρα τελευταία ακούω ροκ.''

Επιτέλους σκέφτηκα. Να και κάτι που να μπορούμε να συζητήσουμε.

‘'Όταν λες ροκ. Τι ακούς δηλαδή?''

΄΄Μ αρέσει πολύ ο Χατζηγιάννης, οι  Ονιράμα, οι Μέλισσες και ο Στρατής.΄΄

‘'Ά μιλάμε για hard rock.'' Ά ρε Μάνθο που μ έμπλεξες πάλι, σκέφτηκα.

Μετά από δυο βασανιστικές ώρες είχε έρθει η ώρα να γυρίσουμε σπίτια μας. Η Μαρίνα ή Ματίνα ή Μαρία ήταν ομορφούλα, αλλά δεν υπήρχε κανένα σημείο επαφής. Λες και ήμασταν από διαφορετικούς κόσμους. Οπότε το μόνο που κράτησα ήταν η συζήτηση μας για τη μουσική που ακούει, και που την έγραψα μόλις τώρα.

Και αλήθεια τι είναι ροκ ,σκεφτόμουν ενώ γύρναγα για το σπίτι? Μπορεί κι εγώ κάποτε να πω σε κάποιον τα συγκροτήματα  που ακούω και να γελάει. Μήπως είναι ο τρόπος σκέψης, ο τρόπος ζωής. Είναι τα κόκκινα all-starakia? Τα μακριά μαλλιά? Τα μούσια? Τα βαμμένα μαύρα νύχια.

Και ποιος είμαι εγώ να κριτικάρω αν ο άλλος είναι ροκ ή αν όντως ακούει ροκ. Πρέπει να βγει ένα ροκόμετρο νομίζω που να μετράει στο καθένα, πόσο ροκ είναι. Να μην είναι ακριβό όμως. Κρίση έχουμε βρε αδελφέ, και δεν έχω και φράγκο αυτό τον καιρό.

Νομίζω ότι αυτή είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση για να την ανοίξω σε αυτό εδώ το κειμενάκι. Θεωρώ ότι είναι πιο βατή και πιο εύκολη η ερώτηση ‘'τι είναι Θεός'' ή ‘'τι είναι ζωή'' παρά ‘'τι είναι ροκ''. Προσπαθούν να το εξηγήσουν η Πρωτοψάλτη με τον Κραουνάκη σε ένα πολύ ωραίο τους  ντουέτο, και με ένα στίχο από το τραγούδι τους θα κλείσω.

‘'Γιατί το ροκ, ότι και να σαι, άμα δεν το χεις, να το φοβάσαι''

 

Camilo13

“ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ” (Γνωμικό)

Γαλάτεια Σαράντη

Δεν υπάρχει διαχωριστική γραμμή στους κόσμους. Μέσα μας είναι η διαχωριστική γραμμή, ή την έχεις ή δεν την έχεις…

“ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ”

'Χάθηκε η υπομονή από τους ανθρώπους"Από το βιβλίο «Με πόνο και αγάπη για τον σύγχρονο άνθρωπο»

Θέμα: Χάθηκε η υπομονή από τους ανθρώπους
- Γέροντα, γιατί σήμερα δεν έχουμε υπομονή;

- Η σημερινή κατάσταση δεν βοηθάει τον κόσμο. Άλλοτε η ζωή ήταν ήρεμη και οι άνθρωποι ήταν ήρεμοι και η βιασύνη που μπήκε στον κόσμο έκανε τους ανθρώπους ανυπόμονους. Παλιά ήξερε κανείς ότι θα φάη ντομάτα τέλη Ιουνίου, δεν τον απασχολούσε. Περίμενε τον Αύγουστο να φάη καρπούζι. Ήξερε, τότε θα φάη σύκα, τότε θα φάει πεπόνι. Σήμερα τι γίνεται; θα πάει να φέρει ντομάτες από την Αίγυπτο νωρίτερα, δεν θέλει πορτοκάλλια που έχουν τις ίδιες βιταμίνες. “Βρε, παιδάκι μου, κάνε υπομονή και φάε κάτι άλλο τώρα”. Όχι, θα πάει καλά και σώνει να φέρει από την Αίγυπτο ντομάτες. Σαν είδαν έτσι, άρχισαν στην Κρήτη να βάζουν θερμοκήπια, για να βγάλουν νωρίτερα ντομάτες. Και τελικά έφτιαξαν παντού θερμοκήπια, για να τρώνε και τον χειμώνα ντομάτες. Σκοτώνονται να φτιάξουν θερμοκήπια με όλα τα είδη, για να έχουν από όλα όλες τις εποχές και να μην περιμένουν!


Εντάξει μέχρις εκεί! Αλλά προχωράνε και πιο πέρα. Αποβραδίς είναι πράσινες οι ντομάτες και το πρωί τις παρουσιάζουν κόκκινες, φουσκωμένες! Έβαλα τις φωνές σε έναν υπουργό: “Τέλος πάντων τα θερμοκήπια, του λέω. Αλλά να βάζουν ορμόνες, για να ωριμάζουν σε μια νύχτα τα φρούτα, οι ντομάτες κ.λπ., και όσοι έχουν μια ορμονική ευαισθησία, οι καημένοι, να παθαίνουν ζημιά;” Και τα ζώα τα έχουν καταστρέψει. Τι κοτόπουλα, τι μοσχάρια! Αυτά που είναι σαράντα ημερών, τα κάνουν έξι μηνών με τις ορμόνες. Τα τρώει ο άνθρωπος και τι θα ωφεληθεί από αυτά; Συνέχεια ορμόνες, για να βγάζουν περισσότερο γάλα οι αγελάδες και τελικά οι παραγωγοί δεν μπορούν να το διαθέσουν. Απεργίες μετά, χύνουν το γάλα στους δρόμους, γιατί πέφτει η τιμή, και ο κόσμος πίνει γάλα ορμονούχο. Ενώ, αν τα άφηναν όπως τα έκανε ο Θεός, όλα θα πήγαιναν ομαλά και θα έπιναν και αγνό γάλα. Και με τις ενέσεις όλα άνοστα γίνονται. Άνοστα πράγματα, άνοστοι άνθρωποι, όλα άνοστα! Δεν έχει νοστιμάδα και η ζωή τους τώρα. Ρωτάς νέα παιδιά: “Τι σε αναπαύει;” “Τίποτε”, σου λένε. Κοτζάμ παλληκάρια! “Τι σε ευχαριστεί να κάνεις;” “Τίποτε”. Πού φθάνει ο άνθρωπος! Νομίζει ότι θα διορθώσει τον Θεό μ' αυτά που κάνει! Την νύχτα την κάνουν ημέρα, για να γεννούν οι κότες. Και είδες κάτι αυγά; Αν έκανε ο Θεός το φεγγάρι να φέγγη σαν τον ήλιο, θα παλάβωναν οι άνθρωποι. Ενώ ο Θεός έκανε την νύχτα, για να ξεκουράζωνται οι άνθρωποι, τώρα πού έφθασαν!


Χάθηκε η ηρεμία από τους ανθρώπους. Τα θερμοκήπια, οι ενέσεις στα κηπευτικά κ.λπ. οδήγησαν και αυτά τον κόσμο στην ανυπομονησία. Παλιά ήξεραν ότι θα πάνε στο τάδε μέρος με τα πόδια σε τόσες ώρες. Ένας, αν είχε πιο γερά πόδια, θα πήγαινε λίγο νωρίτερα. Μετά βρήκαν τα κάρρα. Μετά τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα http://www.facebook.com/l/26b8aMxmN8j-Eaqiietk7gWCjyg;κ.ο.κ. Συνέχεια προσπάθεια να βρουν άλλα μέσα πιο γρήγορα. Έφτιαξαν αεροπλάνα (4), που να μπορείς να πας από την Γαλλία στην Αμερική σε τρεις ώρες. Μα όταν πάει με τέτοια ταχύτητα κανείς από το ένα κλίμα στο άλλο, και μόνον η απότομη αλλαγή θα τον μπερδέψει. Βιασύνη, βιασύνη... Σιγά-σιγά θα μπαίνει στο βλήμα ο άνθρωπος, θα πατάνε την σκανδάλη, θα εκτοξεύεται το βλήμα, θα σκάει και θα βγαίνει ένας παλαβός! Πού θα πάει; Εκεί θα καταλήξουν. Τρελλοκομείο!


Από το βιβλίο «Με πόνο και αγάπη για τον σύγχρονο άνθρωπο», Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου Λόγοι Α΄, Ιερόν Ησυχαστήριον “Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος”, Σουρωτή Θεσσαλονίκης

ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΟΣ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΣ

ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΟΣ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΣ


Συγγραφέας: Παρμενίων ο Αθηναίος.

«Οικείται κάλλιστα των πόλεων εκείνη εν η των αδικουμένων ουχ ήττον οι μη αδικούμενοι προβάλλονται και κολάζουσιν τους αδικούντας».

 

Μετάφραση. «Διοικείται καλύτερα εκείνη η πόλη όπου και οι αδικημένοι αλλά εξίσου και οι μη αδικούμενοι πολίτες της καταδιώκουν και τιμωρούν τους άδικους [Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι, Σόλων, πργφ. 18]»

 

************

Ο εξοστρακισμός ήταν ένα σημαντικό πολιτικό μέτρο που έπαιρνε η κάθε πόλις στην αρχαία Ελλάδα και κυρίως η Αθήνα εναντίον  διασήμων αντρών, οι οποίοι για κάποιους λόγους εθεωρούντο επικίνδυνοι για αυτήν. Ο θεσμός επιβλήθηκε από τον Κλεισθένη τον 6 ο αιώνα π.χ και προέβλεπε την απομάκρυνση του «κακού πολιτικού» από την Αθήνα αλλά και από την πολιτική .

Σήμερα αν και τα πολιτικά συστήματα και γενικά η πολιτική έχει εξελιχθεί, δεν έχει προνοήσει για έναν μηχανισμό ανάλογο, ο οποίος να ελέγχει τους πολιτικούς για τις πολιτικές τους πράξεις αλλά και τους παράνομους πλουτισμούς και να τους απομακρύνει από την πολιτική .

Παρακολουθούμε όλοι μας τον τελευταίο καιρό να πραγματοποιείται μια πλήρης κατεδάφιση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Παράλληλα καταλύεται το σύνταγμα με την κατάργηση σημαντικών διατάξεων του κράτους δικαίου .

Η Κυβέρνηση αυτές της ημέρες τρομοκρατεί τους βουλευτές της να υπερψηφίσουν τα αντιλαϊκά νομοσχέδια και αυτοί πειθαρχούν και υποκύπτουν σε αυτούς τους φόβους εν ονόματι της κομματικής πειθαρχίας .

Με ελάχιστες εξαιρέσεις και προς τιμήν τους ορισμένοι αντέδρασαν δυναμικά και έφυγαν από το «μαντρί», Δημαράς, Σακοράφα κλπ.

Ο κόσμος σιωπηρά παρακολουθεί τα γεγονότα και δεν έχει πολλά περιθώρια να αντιδράσει. Το ΚΚΕ με την «ανυπακοή του » και οι συνεχείς απεργίες έχουν κουράσει τον κόσμο γιατί στην πράξη δεν έχουν κανένα πρακτικό αποτέλεσμα παρά μόνο να ταλαιπωρούν τους τον μέσο πολίτη.

Θα πρέπει να αναζητηθούν άλλες λύσεις πιο σύγχρονες και πιο αποτελεσματικές για να σταθούν κόντρα στα σημερινά προβλήματα.

Μια καλή λύση είναι το διαδίκτυο το οποίο έχει δείξει ότι είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο με απεριόριστες δυνατότητες, αλλά και πολλές εφαρμογές .

Είναι η κατάλληλη στιγμή να αλλάξει το σύστημα της διαμαρτυρίας απέναντι στις εφαρμοζόμενες πολιτικές πρακτικές και ο κόσμος να προχωρήσει ένα βήμα μπροστά με την βοήθεια της τεχνολογίας .

Πολύ σύντομα η κυβέρνηση θα φέρει στην βουλή να ψηφιστούν τα επαίσχυντα αντεργατικά και αντιασφαλιστικά νομοσχέδια. Κανείς δεν μπορεί να τους σταματήσει και τα νομοσχέδια θα υπερψηφιστούν από την βουλή.

Υπάρχει μια πρόταση να ανεβεί στο διαδίκτυο ο πλήρης κατάλογος με τα ονόματα των βουλευτών οι οποίοι υπερψήφισαν τα νομοσχέδια .

Από τα πολυάριθμα blogs του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού θα πληροφορηθούν οι ψηφοφόροι αλλά και οι απόδημοι Έλληνες τους καταλόγους με τα ονόματα των βουλευτών οι οποίοι εψήφισαν τις απαράδεκτες αυτές αλλαγές , οι οποίες θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια στην συρρίκνωση της Ελληνικής οικονομίας .

Οι κατάλογοι με τα ονόματα των βουλευτών  θα ανεβαίνουν συχνά

και θα υπάρχει συνεχής ενημέρωσης  τακτικά . Οι ψηφοφόροι θα ενημερώνονται διαρκώς και θα επιλέγουν να τους ψηφίζουν ή όχι στις επόμενες βουλευτικές εκλογές .

Έτσι με αυτή την απλή διαδικασία θα οδηγούνται στην πολιτική

λήθη . Είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα σπάσει το πολιτικό κατεστημένο και «η λεγόμενη κομματική» πειθαρχία η οποία μόνο κακό φέρνει σε αυτή την χώρα.

Στους καταλόγους αυτούς δεν θα αναφέρονται μόνο οι κυβερνητικοί  βουλευτές , αλλά και αυτοί οι οποίοι έχουν εμπλακεί στα σκάνδαλα των προηγουμένων  κυβερνήσεων .

Επίσης, θα ανεβαίνουν κατάλογοι με ονόματα βουλευτών από τα κόμματα τις αντιπολίτευσης οι οποίοι φαινομενικά δήθεν διαφωνούν με τους  κυβερνητικούς χειρισμούς, αλλά κατά βάθος συμφωνούν διότι τους λύνει δικά τους μελλοντικά προβλήματα .

Με την διαδικασία θα επέλθει η αυτοκάθαρση της πολιτικής ζωής  και θα επανέλθει  πάλι ο θεσμός του εξοστρακισμού σε μια άλλη μορφή η οποία θα ονομάζεται πλέον «διαδικτυακός εξοστρακισμός» .

Ας τολμήσουμε λοιπόν όλοι εμείς οι δημοκράτες, να εφαρμόσουμε αυτό το νέο είδος εξοστρακισμού για το καλό της πατρίδας μας αλλά και των γενεών που έρχονται.

 

Κλείνοντας, ας θυμηθούμε το μεγάλο μας τραγικό τον Ευριπίδη:

Ουδέν τυράννου δυσμενέστερον πόλει, όπου το μεν πρώτιστον ουκ εισίν νόμοι κοινοί, κρατεί δ΄εις τον νόμον κεκτημένος αυτός παρ΄αυτώ. Και τόδε ουκέτι έστιν ίσον. Γεγραμμένων δε των νόμων ο τε ασθενής ο πλούσιος τε την δίκην ίσην έχει, έστιν δ΄ενισπειν τοισιν ασθενεστέροις τον αυτυχούντα ταύτα, όταν κλύη κακώς, νικά δε ο μείων τον μέγαν δίκαια έχων. Τουλεύθερον δ΄εκείνο: "τις θέλει πόλει χρηστόν τι βούλευμ΄ες μέσον φέρειν έχων" Και ταύτα ο χρήζων λαμπρός έσθ΄, ο μη θέλων σιγά. Τι τούτων έστ΄ισαίτερον πόλει? Και μην όπου γε δήμος ευθυντής χθονός υπούσιν αστοίς ήδεται νεανίαις. Ανήρ δε βασιλεύς εχθρόν ηγείται τόδε, και τους αρίστους ους αν ηγείται φρονείν κτείνει, δεδοικώς της τυραννίδος πέρι. Πως ουν έτι αν γένοιτο καπωλοτίζει νέους? Κτάσθαι δε πλούτον και βίον τι δει τέκνοις ως τω τυράννω πλείον΄εκμοχθή βίον? Ή παρθενεύειν παίδας εν δόμοις καλώς, τερπνάς τυράννοις ηδονάς, όταν θέλη, δάκρυα δε ετοιμάζουσα. Μη ζώην έτι ει ταμά τέκνα προς βίαν νυμφεύσεται [Ευριπίδης, Ικέτιδες 429-455].

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Για μια πόλη, τίποτε δεν είναι πιο δυσάρεστο από ένα τύραννο. Σ΄ αυτή την περίπτωση, πρώτον δεν υπάρχουν κοινοί νόμοι, αλλά ένας εξουσιάζει, που έχει στα χέρια του το νόμο ο ίδιος. Κι αυτό πια δε δίδει ισότητα μέσα σ΄αυτή την πόλη. Όταν όμως είναι οι νόμοι θεσπισμένοι κι ο φτωχός κι ο πλούσιος έχει τα ίδια δικαιώματα και μπορούν οι πιο αδύνατοι να ανταποδώσουν τα ίδια όποιους είναι σε καλή κατάσταση, όταν κακολογούνται απ΄αυτούς, και νικάει το μεγάλο ο πιο μικρός, αν δίκιο έχει. Αυτό είναι ελευθερία, "ποιος θέλει στην πόλη μας, αν έχει, να φέρει μπρος σε όλους μας κάποια σωστή σκέψη του" Κι όποιος το θέλει πολύ είναι εξαίρετος, ενώ όποιος δε θέλει, σωπαίνει. Για μια πόλη, τι είναι που δίδει πιο πολύ ισότητα απ΄αυτό; Και βέβαια, όπου ο λαός είναι στον τόπο του κυρίαρχος, χαίρεται με τους νέους που κρυφά χώνονται μέσα στους πολίτες. Ενώ ένας βασιλιάς αυτό ακριβώς το θεωρεί επικίνδυνο, και τους πιο καλούς πολίτες, κι όσους νομίζει ότι έχουν μυαλό, τους σκοτώνει, επειδή φοβάται για την τυραννίδα του. Πως λοιπόν θα μπορούσε να γίνει μια πόλη ισχυρή, όταν κάποιος, σαν να είναι στάχυα σε ανοιξιάτικο λιβάδι, κόβει την τόλμη και κορφολογά τη δύναμη των νέων? Και γιατί χρειάζεται πλούτο και περιουσία για τα παιδιά του να αποκτάει κανείς, για να κοπιάζει μια ζωή για τον τύραννο? Ή γιατί πρέπει κορίτσια στο σπίτι του κανείς να μεγαλώνει, ευχαρίστηση για τους τυράννους απόλαυση, όταν αυτοί τη θέλουν, και δάκρυα για όσους τις ετοιμάζουν? Ας μη ζω πια αν τα παιδιά μου είναι με βία στο γάμο να τραβούν