ΜΟΥΣΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Black Sabbath - Η πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Λεωνίδας Σγούρδας - 11 Νοέμβριος 2023
Η δεκαετία του 80 ήταν η πιο επεισοδιακή για τους Black Sabbath. Ενώ ξεκίνησε δυναμικά με την εποχή του Dio στα φωνητικά, μετά ακολούθησε ο Ian Gillan και μετά ήρθε το χάος και ένας Iommi να προσπαθεί να κρατήσει το συγκρότημα αλλάζοντας συνέχεια μέλη. To 1983 μετα το Born Again δίσκο με τον Gillan στα φωνητικά και μια πετυχημένη περιοδεία, όπου παίζανε το "Supernaut" αλλά και το "Smoke on the water " από τους Deep Purple, o Gillan αποχωρεί για να συμμετάσχει στην επανένωση των Deep Purple. Άρχισε μια διαδικασία αναζήτησης τραγουδιστή το 1984, τελικά πήραν τον Dave Donato , έκαναν μερικές πρόβες, έγραψαν κάποια τραγούδια σε demo μορφή (μόνο η πρώιμη έκδοση του Shining είναι διαθέσιμη μέχρι στιγμής, που αρχικά ονομαζόταν "No way out") και τέλος. Τότε στην ουσία ήρθε η πρώτη διάλυση των Black Sabbath.
To 1985 o Iommi αρχίζει να ετοιμάζει το πρώτο του solo δίσκο. Το αρχικό όνομα ήταν Star of India. Στα demos του δίσκου τραγούδησε αρχικά ο Jeff Fenholt. Μάλιστα στο ίδιο studio εκείνη την εποχή ηχογραφούσε και η Lita Ford, η οποία τότε είχε σχέση με τον Iommi, για αυτό και στα bootlegs από εκείνη την εποχή που περιλαμβάνουν τις αρχικές εκδόσεις με τον Fenholt, υπάρχουν jams του Iommi με την Ford, όπως και μέλη της μπάντας της Ford έπαιξαν στο δίσκο του Iommi.Τελικά αποχώρησε ο Fenholt και στη θέση του ήρθε ο Glen Hughes. Άλλαξαν το όνομα του δίσκου σε "Seventh Star" , τις αρχικές ονομασίες των τραγουδιών και τους στίχους. Όλα ΟΚ μέχρι εδώ. Όμως το management του Iommi, υπεύθυνος του οποίου ήταν ο πατέρας της Sharon Osborne, τον πιέζει να κυκλοφορήσει τον δίσκο σαν Black Sabbath feat. Tony Iommi. Τελικά έτσι έγινε. Ο δίσκος δίχασε για ήταν διαφορετικός από το ύφος των Black Sabbath, αν και υπήρχαν αρκετά στοιχεία λόγω του Iommi, αλλά υπήρχαν πολλά blues και hard rock στοιχεία. Μάλιστα γύρισαν και ένα βίντεο για το "No stranger to love", το οποίο είναι αρκετά εμπορικό τραγούδι και στο βίντεο η έκδοση είναι διαφορετική από τον δίσκο. Ωραία μέχρι εδώ. Ξεκινά η περιοδεία και έρχεται το χάος. Ο Hughes από τις καταχρήσεις δεν μπορεί να τραγουδήσει καλά στις συναυλίες, ξεχνάει στίχους και κάποιες φορές τον καλύπτει ο Geoff Nichols στα φωνητικά. Σε ένα καυγά που είχε με ένα μέλος από το crew των Sabbath, του σπάνε τη μύτη και εκεί τερμάτισε η υπόθεση. Τελικά αποχωρεί. Αντικαταστάτης του ο Ray Gillen. Με αυτόν συνεχίζουν την περιοδεία και ξεκινούν την ηχογράφηση demos για το νέο δίσκο. Ενώ έχουν τελειώσει σχεδόν τις ηχογραφήσεις και όλα έτοιμα για να προχωρήσουν, αποχωρεί ο Gillen. Στη θέση του έρχεται ο Tony Martin που πρέπει να επαναηχογραφήσει όλα τα φωνητικά στα ήδη υπάρχοντα τραγούδια. Το μόνο που έμεινε από τον Gillen στον επίσημο δίσκο , ήταν το γέλιο του στο τραγούδι Nightmare. Όμως πρωτού τελειώσουν το θέμα με τον δίσκο, προέκυψαν δύο συναυλίες. Μία στην Ελλάδα και μία στη Νότια Αφρική. Από τη δεύτερη δεν υπάρχει υλικό και εξαιτίας της λογοκρίθηκαν γιατί έπαιξαν την περίοδο του Απαρχάιντ, κάτι για το οποίο το συγκρότημα είπε πως δε γνώριζε για τις συνθήκες που επικρατούσαν εκεί. Η συναυλία στη χώρα μας ήταν η πρώτη τους. Μέχρι πριν λίγα χρόνια αποτελούσε αστικό μύθο σχεδον και ότι πληροφορίες είχαμε ήταν από το Metal Hammer και όσους είχαν παρεβρεθεί εκεί.Support ήταν οι Vaal του Τσιμπινουδάκη. Πολλοί συλλέκτες έψαχναν να βρουν μια ηχογράφηση αλλά μάταια. Ξαφνικά πριν λίγο καιρό σκάει στο youtube, ολόκληρη η συναυλία και γίνεται χαμός. Μάλιστα έχει και καλό ήχο.Στο τέλος του άρθρου θα έχει και το link. To συγκρότημα ήρθε με ένα παράξενο και μοναδικό line up.Πέρα από τους Iommi,Martin,Nichols που ήταν βασικοί και έμειναν σταθεροί και μετά, στα τύμπανα ηταν ο Ben Bevans ο οποίος είχε ξαναπαίξει μαζί τους το 1983 στη περιοδεία του Born Again, όμως μετα τη συναυλία στη χώρα μας αποχώρησε γιατί δεν ήθελε να παίξει στη Νότιο Αφρική και αντικαταστάθηκε από τον Tery Chimes και ο Dan Spitz στο μπάσο. Το setlist παράξενο. Δεν υπήρχε κανένα τραγούδι από το Eternal Idol μιας και δεν είχε ακόμα δεν είχαν τελειώσει με το θέμα των ηχογραφήσεων και ένα μόνο τραγούδι από το Seventh Star το Heart Like A Wheel που ακούγεται πρώτη φορά ολόκληρο από τον Martin. Ακούστηκε άλλη μια φορά στο ένα και μοναδικό live που έκαναν το 1988 και τελευταία φορά, αλλα σε κομμένη έκδοση, στη περιοδεία του TYR. Τα υπόλοιπα τραγούδια ήταν από την εποχή του Ozzy και του Dio.
Σύμφωνα με όσα είχαμε ακούσει, αλλά και ακούμε από το bootleg, η απόδοση του συγκροτήματος είναι πολύ καλή. Η συναυλία όμως τερματίζει απότομα και χωρίς να παίξουν το κλασσικό Paranoid. Δε φταίει σε αυτό όμως αυτός που το ηχογράφησε, αλλά όντως τελείωσε απότομα γιατί μέρος του κοινού ανέβηκε στη σκηνή και δημιουργήθηκαν φασαρίες. Αποτέλεσμα το συγκρότημα να αποχωρήσει πριν να ολοκληρώσει τη συναυλία. Επρεπε να περάσουν 18 χρόνια για να πάμε στο 2005 και να έρθουν για τελευταια φορά στη χώρα μας, με την κλασσική σύνθεση (ήρθαν άλλη μια φορά ακόμα αλλα ως Heaven and Hell, που στην ουσία ήταν οι Black Sabbath της Dio εποχής). Αυτή είναι πάνω κάτω η ιστορία του πρώτου live των Black Sabbath στη χώρα μας, του παρασκηνίου του και στην ουσία η αρχή της Martin περιόδου η οποία είναι αρκετά υποτιμημένη, γιατί ενώ κυκλοφόρησαν σπουδαίους δίσκους και κράτησε αρκετά χρόνια ( 1987-1991, 1993-1996), με πολλές και καλές συναυλίες, υποσκιάστηκε από την εποχή του Ozzy και του Dio και από την γενική αλλαγή στη μουσική στις αρχές προς μέσα του 1990. Όμως πριν λίγες μέρες πληροφορήθηκα ότι ο Martin και ο Iommi ξανασυντήθηκαν. Ελπίζω να βγεί κάτι καλό από αυτό.
Black Sabbath - Live in Panathinaikos Stadium 21 July 1987
Line Up :
Tony Iommi - Guitar
Tony Martin - Vocals
Bev Bevan - Drums
Dave Spitz - Bass
Geoff Nicholls - Keyboards
Set List :
Intro (Supertzar)
Neon Knights
Children of the Sea
War Pigs
Heart Like A Wheel
Drum Solo
Iron Man
Guitar Solo
The Mob Rules
Black Sabbath
Die Young
Heaven and Hell
Children Of The Grave (cut)
Αφιέρωμα με υλικό από το Metal Hammer , στο www.black-sabbath.com .
https://www.black-sabbath.com/1987/07/black-sabbath-in-athens-on-july-21-1987/
To bootleg της συναυλίας.
KISS GUITARISTS
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Κωστόπουλος Ηλίας - 11 Νοέμβριος 2023
KISS GUITARISTS
Είναι, δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι έχουμε φτάσει αισίως στα 50 χρόνια, από τότε που οι Paul Stanley και Gene Simmons ενώθηκαν για πρώτη φορά με τους Peter Criss και Ace Frehley, για να σχηματίσουν τους KISS.
Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των ετών, με σπάνιες εξαιρέσεις, το συγκρότημα κράτησε σταθερό το καυτό και εκρηκτικό μείγμα του σκληρού Rock & Roll, με γνώμονα τα κιθαριστικά riffs και τραγούδια ύμνους, έτοιμα κυρίως για τις μεγάλες αρένες ανά τον κόσμο. Στην πορεία του συγκροτήματος, αρκετοί lead κιθαρίστες έχουν περάσει, παρέμβει και περπατήσει μαζί του, για να βάλουν κι αυτοί (ο καθένας με τον τρόπο του), το λιθαράκι τους και την χαρακτηριστική σφραγίδα τους, στο group αλλά και στον ήχο του.
Παρακάτω, παραθέτουμε το προφίλ του καθενός από αυτούς τους κιθαρίστες και παρακολουθούμε με λίγα και περιεκτικά λόγια την θητεία τους στο συγκρότημα. Αλλά και την studio και live δισκογραφία του καθενός με το συγκρότημα.
ACE FREHLEY
(27-April-1951)
Για πολλούς fans του συγκροτήματος, ο Ace Frehley θα είναι μια για πάντα ο οριστικός και καθοριστικός original κιθαρίστας των KISS. Ξεκινώντας από το ομότιτλο ντεμπούτο studio album το 1974 και μέχρι την αρχική του αποχώρηση, το 1982, ο Frehley ενέπνευσε αμέτρητους επίδοξους κιθαρίστες να πάρουν αυτό το μαγικό όργανο (που λέγετε κιθάρα), στα χέρια τους. Επιπλέον, ο αντίκτυπος του Ace στους εξάχορδους συνομήλικους κιθαριστές του κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70 ήταν ανυπολόγιστος, καθώς τα συναρπαστικά riff και τα εμπρηστικά solo του, ταιριάζουν απόλυτα με την πρωτοποριακή θεατρικότητα των KISS. Δεκατέσσερα χρόνια μετά την αρχική αποχώρηση του από το συγκρότημα, το 1996, ο Frehley, μαζί με τον Peter Criss, εντάχθηκαν ξανά στο group ως μέρος μιας επανένωσης των αρχικών μελών. Δύο χρόνια αργότερα το 1998, η αρχική αυθεντική σύνθεση των KISS κυκλοφόρησε το studio album “Psycho Circus” και ο Frehley παρέμεινε ως μέλος της περιοδείας για τα επόμενα τριάμισι περίπου χρόνια. Η τελευταία του εμφάνιση με τους KISS πραγματοποιήθηκε στις 24 Φεβρουαρίου του 2002, κατά τη διάρκεια των τελετών λήξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων εκείνης της χρονιάς.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ KISS
“Kiss” (1974)
“Hotter Than Ηell” (1974)
“Dressed To Κill” (1975)
“Alive I” (1975)
“Destroyer” (1976)
“Rock And Roll Over” (1976)
“Love Gun” (1977)
“Alive II” (1978)
“Double Platinum” (1978)
“Ace Frehley” (1978)
“Dynasty” (1979)
“Unmasked” (1980)
“(Music From) The Elder” (1981)
“Psycho Circus” (1998)
“You Wanted The Best, You Got The Best” (1996)
“Off The Soundboard: Live At Tokyo 2001” (2021)
“Off The Soundboard: Live At Donington 1996” (2022)
“Off The Soundboard: Live At Des Moines 1977” (2022)
VINNIE VINCENT
(6-August-1952)
Η μαθητεία του Vinnie, ως κιθαρίστας, ήταν μακράν η πιο ασυνήθιστη από κάθε άλλο κιθαρίστα των KISS. Συγκεκριμένα, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, υπηρέτησε ως μουσικός συνθέτης για τηλεοπτικές εκπομπές όπως οι “Happy Days” και “Joanie Loves Chachi”, γράφοντας συχνά τραγούδια και για τις δύο αυτές σειρές, στην ακουστική του κιθάρα. Συμμετέχοντας στους KISS ως αντικαταστάτης του Frehley, το 1982, ο Vincent ήταν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας του studio album “Creatures Of The Night” εκείνης της χρονιάς και του “Lick It Up” του 1983. Και τα δύο αυτά albums σημάδεψαν κατά πολύ την επιστροφή στον σκληρό Rock ήχο, που είχε τροφοδοτήσει την καλύτερη δισκογραφική δουλειά των KISS στη δεκαετία του ’70. Η θητεία του Vincent με το group έληξε οριστικά και αμετάκλητα τον Μάρτιο του 1984. Μερικοί, λένε ότι η αποχώρησή του οφειλόταν σε συγκρούσεις που προέκυψαν, με τη συνήθεια που είχε, στο να παρατείνει τα κιθαριστικά solo του κατά τη διάρκεια των ζωντανών παραστάσεων των KISS.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ KISS
“Creatures Of The Night” (1982)
“Lick It Up” (1983)
MARK ST. JOHN (RIP)
(7-February-1965 ~ 5-April-2007)
Η θητεία του Mark St. John με τους KISS ήταν η μικρότερη από οποιονδήποτε άλλο, από τους κιθαρίστες του συγκροτήματος. Ωστόσο, οι συνεισφορά του στο album “Animalize” του 1984, ήταν εκθαμβωτική. Ο Mark ως πρώην δάσκαλος κιθάρας, έφερε ένα πιο φανταχτερό κιθαριστικό στυλ στους KISS, γεμάτο με πυροτεχνήματα και χτυπήματα, που αντικατόπτριζε κάπως τον ήχο του Eddie Van Halen, που αναδύονταν εκείνη την εποχή, στις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων για το “Animalize”, ο Mark ανέπτυξε μια σπάνια μορφή αρθρίτιδας που παρενέβαινε στην ικανότητα του να παίζει αποτελεσματικά, τόσο στο studio όσο και live επάνω στη σκηνή. Κατά τη διάρκεια της περιοδείας για το “Animalize”, αφού ερμήνευσε μόνον δύο ολόκληρα live show κι ένα μισό, η ασθένεια τον ανάγκασε να υποκύψει και ο Bruce Kulick, ανέλαβε τα καθήκοντα ως επικεφαλής κιθαρίστας τον Δεκέμβριο του 1984. Ο Mark τελικά, ανέκαμψε πλήρως από την αρθριτική του κατάσταση και συνέχισε να κάνει διάφορα μουσικά έργα που δεν είχαν σχέση με τους KISS. Αλλά δυστυχώς, τραγικά τις 5 Απριλίου του 2007, πέθανε μετά από εγκεφαλική αιμορραγία.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ KISS
“Animalize” (1984)
“Off The Soundboard: Live At Poughkeepsie 1984” (2022)
BRUCE KULICK
(12-December-1953)
Η μακρά θητεία του Bruce Kulick με τους KISS, επεκτάθηκε από τα τέλη του 1984 έως και τον Αύγουστο του 1996, όπου κάλυψε μαζί με το group, πέντε studio album συν τις live κυκλοφορίες “Alive III” και “MTV Unplugged”. Έχει τη μοναδική διάκριση, ότι ως μέλος του συγκροτήματος, δεν έχει φορέσει ποτέ make-up επί σκηνής, (όπως επίσης και ο Mark St. John). Παίζει υπέροχη κιθάρα, είναι γρήγορος, ελεγχόμενος και πραγματικά εκφραστικός. Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσαμε να ξανά δούμε τον Bruce με τους KISS, θα ήταν μόνον εάν αποφάσιζαν να βγάλουν το make-up και να κάνουν μια περιοδεία σε στυλ “Revenge”, ας πούμε. Αν το έκαναν αυτό, όλοι οι οπαδοί τους θα ήταν και κολακευμένοι και περήφανοι.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ KISS
“Asylum” (1985)
“Crazy Nights” (1987)
“Smashes, Thrashes And Hits” (1988)
“Hot In The shade” (1990)
“Revenge” (1992)
“Alive III” (1993)
“Kiss My Ass” (1994)
“MTV Unplugged” (1996)
“Carnival Οf Souls” (1997)
TOMMY THAYER
(7-Novenmber-1960)
Η ενασχόληση του Tommy Thayer με τους KISS χρονολογείται περίπου από το 1985, όταν το συγκρότημα του οι Black & Blue, περιόδευσε για δύο μήνες ως support group. Το 1989, ο Thayer συνέγραψε τραγούδια μαζί με τον Gene Simmons και έπαιξε session κιθάρα σε κάποια demo τραγουδιών για το studio album του group, το “Hot In The Shade”. Ο Thayer εντάχθηκε ως υπάλληλος στην οικογένεια των KISS, το 1996 κατά τη διάρκεια της επανένωσης των Criss και Frehley με το συγκρότημα, εκτελώντας εργασίες όπως η οργάνωση συνεδρίων και η επεξεργασία διαφόρων μουσικών DVD και σε άλλα παρόμοια καθήκοντα. Όταν η σύνθεση της Reunion κατέρρευσε οριστικά το 2002, ο Thayer φάνηκε να ήταν η τέλεια επιλογή από τους Gene και Paul, να είναι ο αντικαταστάτης του Frehley. Ενώ, βοήθησε στη δημιουργία των studio albums των KISS “Sonic Boom” το 2009 και “Monster” το 2012.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ KISS
“Kiss Symphony/ Alive IV” (2003)
“Kiss Instant Live” (2004)
“Alive, The Millennium Concert” (2006)
“Kiss Alive 35” (2008)
“Jigoku-Retsuden” (2008)
“Sonic Boom” (2009)
“Kiss Sonic Boom Over Europe” (2010)
“Monster” (2012)
“Kiss Rocks Vegas” (2016)
“Off The Soundboard: Live At Virginia Beach 2004” (2022)
Κείμενο: Ηλίας Κωστόπουλος.
Η ιστορία πίσω από το "New Kid In Town" από τους Eagles
- Λεπτομέρειες
- Savvas Sinodinos - 10 Φεβρουάριος 2023
Η ιστορία πίσω από το "New Kid In Town" από τους Eagles
Ένα απόλυτα κλασικό τραγούδι του γκρούπ
Ήταν ο φίλος των Eagles και τραγουδοποιός J.D. Souther που δημιούργησε το ρεφρέν.
Αν και το συγκρότημα συμφώνησε ότι σίγουρα ακουγόταν σαν επιτυχία, ο Souther είχε κολλήσει
και δεν ήξερε πώς να συνεχίσει με το τραγούδι. Ένα χρόνο αργότερα, έγινε μέλος του Don Henley και
του Glenn Frey για τις εγγραφή (session) του Hotel California και ο Souther έπαιξε το τραγούδι
για τους δύο. Τελικά κατάφεραν να το ολοκληρώσουν μαζί.
Ο Souther είπε ότι «απλώς έγραφαν για τους αντικαταστάτες μας».
Εξήγησε περαιτέρω στο SongFacts, «Το «New Kid» προέκυψε σκέφτοντα ς ότι κάποια στιγμή κάποιο παιδί θα ερχόταν καβάλα στην πόλη που ήταν πολύ πιο γρήγορα από εσένα και θα το έλεγε και μετά θα το απέδεικνυε. Αυτή είναι η ιστορία της ζωής. Αυτή είναι η ιστορία
του μεγαλώματος/γήρανσης, ειδικά όταν βγαίνεις από τα εφηβικά και νεαρά σου χρόνια και καθώς πλησιάζεις τα 30, αρχίζεις
να βλέπεις ότι τα πράγματα δεν μένουν ίδια για πάντα. Και ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι τύποι σαν εσάς και κοπέλες σαν
εσάς που θέλουν το ίδιο πράγμα που έρχεται, και θέλουν επίσης τη στιγμή τους, και θα την πάρουν.
Και είναι μια χαρά. Είναι όπως πρέπει».
Στις σημειώσεις του The Very Best Of, ο Henley έγραψε για το νόημα του κομματιού:
«Πρόκειται για τη φευγαλέα, άστατη φύση της αγάπης και του ρομαντισμού. Αφορά επίσης τη φευγαλέα
φύση της φήμης, ειδικά στη μουσική βιομηχανία. Βασικά λέγαμε, «Κοιτάξτε, ξέρουμε ότι είμαστε δυναμικοί
αυτή τη στιγμή, αλλά ξέρουμε επίσης ότι κάποιος θα έρθει και θα μας αντικαταστήσει –
τόσο στη μουσική όσο και στην αγάπη».
Υπήρχαν φήμες ότι μπορεί να επρόκειτο για τον Bruce Springsteen αλλά ο Souther το διέψευσε.
Κείμενο (Σ.Σ )
Ποιό είναι το τραγούδι των Beatles που άλλαξε τη ζωή του Ozzy
- Λεπτομέρειες
- Savvas Sinodinos - 07 Φεβρουάριος 2023
Ο Ozzy Osbourne είναι γνωστός για πολλά πράγματα, ένα από τα οποία είναι η αφοσίωσή του στη μουσική των Beatles. Πέρα από το ότι είναι ένας από τους καλύτερους rockers όλων των εποχών που έχει κάνει πολλά τρελά πράγματα, δεν ντρέπεται επίσης να εξηγήσει γιατί οι Fab Four τον ενέπνευσαν να ακολουθήσει μουσική καριέρα.
Ο Ozzy, του οποίου το πραγματικό όνομα είναι John Michael Osbourne, γεννήθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 1948 στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας. Λόγω της δυσλεξίας του και της σεξουαλικής επίθεσης που υπέστη στα χέρια σχολικών νταήδων,και απόπειρα αυτοκτονίας πολλές φορές ως νεαρό αγόρι. Όταν ήταν έφηβος, είχε εγκαταλείψει το σχολείο και δούλευε περίεργες δουλειές, μεταξύ άλλων σε ένα σφαγείο. «Για τις πρώτες δύο ή τρεις εβδομάδες, δεν έκανα τίποτα άλλο παρά μόνο εμετό», είπε κάποτε σε μια συνέντευξη.
Ωστόσο, η πραγματική κλήση του Osbourne δεν περιελάμβανε εργασία σε σφαγείο ή οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα χωρίς νόημα. Ο Πρίγκιπας του Σκότους ανακάλυψε την αληθινή του κλήση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου: τη μουσική. Μια μέρα, καθώς περπατούσε στο δρόμο, άκουσε το τραγούδι των Beatles «She Loves You» που εδραίωσε στο μυαλό του ότι αυτή ήταν η αληθινή του κλήση.
Σε μια συνέντευξη του 2022 στο The Express, ο Osbourne εξήγησε με γλαφυρό τρόπο πώς ένιωθε όταν άκουσε για πρώτη φορά αυτό το εμβληματικό κομμάτι των Beatles. «Φανταστείτε να πηγαίνετε για ύπνο σε έναν κόσμο και μετά να ξυπνάτε σε έναν άλλο τόσο διαφορετικό και συναρπαστικό που σας κάνει να νιώθετε χαρούμενοι που ζείτε», είπε. «Ήξερα ότι θα γίνω ροκ σταρ για το υπόλοιπο της ζωής μου».
Deep Purple - California's Night
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Λεωνίδας Σγούρδας - 15 Ιανουάριος 2023
Ο τίτλος του συγκεκριμένου άρθρου παραπέμπει στο θρυλικό live "California Jam" της Mark III περιόδου. Για τους γνώστες όμως, ο νους τους πάει και κάπου αλλού. Σε μια μυθική και μοναδική συναυλία στο Quebec του Καναδά το 1972. Υπήρχαν μόνο συνεντεύξεις, φήμες και διάφορα άρθρα γύρω από αυτήν, αλλά τίποτα ακουστικό ή οπτικό. Παρόλο που είναι μια μπάντα που έχει άπειρα bootlegs, δεν υπήρξε κάτι. Ακόμα και για τους New Deep Purple του Evans υπήρχε έστω ένα βίντεο από συναυλία τους στο Μεξικό.Στο Youtube όμως βρίσκεις απίθανα πράγματα και τελευταία έχουν ανοίξει πολλά σεντούκια με σπάνιες ηχογραφήσεις, τις οποίες θα αναλύσουμε σε άλλα άρθρα μας.Οι Deep Purple το 1972 ήταν στο αποκορύφωμα τους. Η κλασσική Mark II σύνθεση είχες μόλις κυκλοφορήσει το επίσης κλασσικό "Machine Head" δίσκο πρίν λίγες ημέρες (στις 25 Μαρτίου 1972) και το συγκρότημα ήταν έτοιμο για περιοδεία. Στις 6 Απριλίου του 1972 είχε κανονιστεί συναυλία για το Quebec του Καναδά. O Blackmore όμως είχε ηπατίτιδα και δε μπορούσε να παίξει. Έπρεπε να βρεθεί πολύ γρήγορα ένας αντικαταστάτης που να μάθει τα παλαιά αλλά κυρίως τα καινούργια τραγούδια. Το να αντιακταστήσεις ένα κιθαρίστα σαν τον Blackmore και ειδικά τη συγκεκριμένη περίοδο, ήταν ένα τεράστιο ρίσκο για τον οποιοδήποτε. O Al Kooper ήταν η πρώτη επιλογή. Όπως είχε δηλώσει ο Kooper, είχε κάνει πρόβες μαζί τους, αλλά δεν αισθανόταν πολύ άνετα. Τελικά επιλέχθηκε ο Randy California. Ένας νέος και ταλαντούχος κιθαρίστας από την Αμερική. Ο California δεν είχε πολλά χρόνια πορείας τότε, αλλά ήταν κάτι σαν φαινόμενο . Ήταν μόλις 21 χρονών, είχε ήδη παίξει με τον θρυλικό Hendrix μαζί, είχε τους θρυλικούς Spirit η οποία έιχαν το περιβόητο κομμάτι "Taurus" στο οποίο βασίστηκε το κλασσικό "Stairway to the heaven" των Led Zeppelis , αλλά ποτέ δεν το παραδέχτηκε ο Page. Οπότε μιλάμε για μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή. Επίσης στη συναυλία αυτή θα ακουστεί για πρώτη φορά το "When a blind man cries" . Τραγούδι το οποίο λάτρευε ο Gillan αλλά δεν ήθελε ποτέ ο Blackmore.Δεν είναι τυχαίο που δε μπήκε ποτέ επίσημα στο δίσκο, έγινε b-side, δε παίχτηκε ποτέ με τη Mark II σύνθεση και μετά από αυτό το live παίχτηκε πάλι το 1993 με το Satriani στη κιθάρα. Το live ανέβηκε στο youtube πριν καιρό και είχε ηχογραφηθει από τον Robert Lafontaine. Ηχογραφήθηκαν τα 7 από τα 8 κομμάτια, λόγω προβλήματος στο μικρόφωνο (κόπηκε το "Lucille"). Η ποιότητα του ήχου για bootleg τέτοιας εποχής είναι πολύ καλή και ο ήχος ακούγεται καθαρά και ευχάριστα. Αυτό που ακούμε είναι ότι το συγκρότημα είναι σε καλή μέρα και με καλή απόδοση. Ο California παίζει πολύ καλά τα μέρη του Blackmore στα ρυθμικά και στα σόλο παίζει τα δικά του. Υπάρχουν αρκετά σημεία που τα μέρη τις κιθάρας τα γεμίζει ο Jon Lord με το keyboard του. Είναι μια ιδιαίτερη στιγμή στην ιστορία του Rock που αξίζει να την ακούσει κάποιος. Τώρα μένει να ακούσουμε και το live που τραγουδούσε ο Roger Glover στη θέση του Gillan στις αρχές των 70s. Μετά από αυτή τη συναυλία, ακυρώθηκαν οι υπόλοιπες μέχρι να αναρρώσει o Blackmore και τα υπόλοιπα είναι γνωστά. Δυστυχώς ο California ήταν ο δεύτερος κιθαρίστας του συγκροτήματος που έχει απεβιώσει, μαζί με τον επίσης Αμερικάνο Tommy Bolin.
Deep Purple - Live in Quebec 1972
I. Intro
II. Strange Kind Of Woman
III. Into The Fire
IV. Child In Time
V. The Mule / Drum Solo
VI. Lazy
VII. When A Blind Man Cry
VIII. Space Truckin'
ΕΠΙΑΣΕ ‘Η ΟΧΙ ΤΟ HEAVY METAL ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Κωστόπουλος Ηλίας - 29 Νοέμβριος 2021
Τελικά το Heavy Metal έπιασε στην Ελλάδα ή όχι;
Το γιατί;… Τρέχα γύρευε πολλά τα γιατί…
50 NEW HEAVY METAL GROUPS
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Κωστόπουλος Ηλίας - 08 Ιούνιος 2021
10+1 MOST HISTORICAL KISS CONCERT MOMENTS
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Κωστόπουλος Ηλίας - 30 Μάρτιος 2021
Ο Συνδετικός κρίκος μεταξύ των Deep Purple και Steppenwolf.
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Λεωνίδας Σγούρδας - 17 Μάρτιος 2021
Τι κοινό θα μπορούσαν να έχουν αυτές οι δύο κλασσικές μπάντες? Σίγουρα ξεκίνησαν την ίδια εποχή, σε διαφορετικές χώρες αλλά και οι δύο κυμαίνονταν στο χώρο του rock/hard rock.Αυτό όμως δεν είναι κάτι που τις ενώνει ιδιαίτερα, γιατί υπήρξαν πολλές μπάντες εκείνοι την εποχή με τα ίδια στοιχεία. Ίσως θα μπορούσαν να είχαν κάποιους κοινούς μουσικούς στη σύνθεση τους. Θα μπορούσε, μιας και οι δύο μπάντες είχαν αρκετές αλλαγές στη σύνθεση τους. Δεν είναι αυτό όμως. Ίσως το ότι ο Blackmore είχε παίξει το Born to be wild σε συναυλία της μπάντας Girl του Phil Collen, προτού αυτός πάει στους Def Leppard, σαν guest.Ούτε αυτό λέει κάτι, μιας και δεν είναι η πρώτη διασκευή που παίζει. Λοιπόν το κοινό είναι πως και οι δύο έπεσαν θύμα της ίδια απάτης από τα ίδια άτομα, την ίδια εποχή και η υπόθεση είχε το ίδιο τέλος. Βρισκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του 70, το κλασσικό rock περνάει μια πολύ δύσκολη φάση, το punk μεσουρανεί και το NWOBHM είναι στα πρώτα του βήματα.
Οι Deep Purple αποτελούν παρελθόν όπως και οι Steppenwolf. Τα μέλη τους είναι χωμένα σε διάφορα project και όλα κυλούν ήσυχα, μέχρι να μπει το χρήμα στη μέση…. Μερικά μέλη των Steppenwolf δίχως την έγκριση του John Kay, αποφασίζουν να ξεκινήσουν περιοδείες με το όνομα της μπάντας και με καινούργια μέλη. Οι αλλαγές στη σύνθεση πολλές και η αντιμετώπιση του κόσμου ανάμικτη. Μάλιστα κάποια από τις παραλλαγές αυτές τις μπάντας είχε ηχογραφήσει και κάποια νέα τραγούδια, τα οποία δεν κυκλοφόρησαν ποτέ επίσημα. Υπάρχουν μερικά bootleg διαθέσιμα από εκείνη την ιδιαίτερη περίοδο από εκείνους τους Steppenwolf. Το σκηνικό αυτό δεν άρεσε καθόλου στον John Kay, ο οποίος κυνήγησε τους εμπλεκόμενους σε αυτή την υπόθεση, κέρδισε την υπόθεση, κατοχύρωσε το όνομα της μπάντας και οι συμμετέχοντες στους ψευτό-Steppenwolf επέστρεψαν τα κέρδη τους πίσω. Μέλη της σύνθεσης αυτών των νέων Steppenwolf, εκτός των άλλων, ήταν οι κάτωθι :Dick Jurgens (RIP) – τύμπανα, Tony Flynn-κιθάρα και George Emery- πλήκτρα , οι οποίοι πλαισίωναν μέλη της επίσημης μπάντας, ως νέες προσθήκες. Συγκρατήστε τα ονόματα αυτά, γιατί θα παίξουν μεγάλο ρόλο και στη παρακάτω υπόθεση. Η υπόθεση λοιπόν των Steppenwolf έλαβε τέλος, με τον John Kay να κερδίζει τα δικαιώματα του ονόματος του συγκροτήματος και να λαμβάνει ως αποζημίωση σχεδόν όλες τις εισπράξεις από την παράνομη χρήση του. Οι Emery και Flynn όμως δεν έδειχναν να μαθαίνουν από τα λάθη τους. Ο Emery είχε σπουδάσει δικηγόρος και ήξερε αρκετά καλά τα περί γραφειοκρατίας. Αποφάσισαν λοιπόν να φτιάξουν μια καινούργια μπάντα εκμεταλλευόμενοι άλλο ένα μεγάλο όνομα της rock σκηνής, τους Deep Purple. Οι Deep Purple είχαν διαλυθεί το 1976 και τα μέλη τους ήταν σε άλλες μπάντες. Η υπόθεση φάνταζε ιδανική, αλλά για να γίνει πιο ελκυστικό το αποτέλεσμα έπρεπε να υπάρχει έστω και ένα μέλος από το αυθεντικό συγκρότημα, όπως συνέβη επί το πλείστο με τους ψευτο Steppenwolf. Μετά από αναζήτηση και σκέψη αποφάσισαν ότι η περίπτωση του Rod Evans, του πρώτου τραγουδιστή του συγκροτήματος, ήταν ότι ακριβώς ήθελαν. Ο Evans είχε αποσυρθεί αρκετά χρόνια από τη μουσική σκηνή και δούλευε στην Αμερική, σε τομέα της ιατρικής. Οπότε βόλευε και στο θέμα της περιοχής, μιας και οι νέοι Deep Purple θα είχαν έδρα την Αμερική. Κατάφεραν να τον πείσουν ότι είχαν την έγκριση από τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος, τα οποία υποτίθεται δεν τους ενδιέφερε να ασχοληθούν πάλι με το συγκρότημα μιας και είχαν άλλα project,οπότε και εκείνος δέχθηκε. Ο Evans προσπάθησε να προσεγγίσει και τον Nick Simper, τον πρώτο μπασίστα των Purple, να συμμετάσχει αλλά δεν τα κατάφερε να έρθει σε επικοινωνία μαζί του.
Οπότε τη σύνθεση των νέων Deep Purple ολοκλήρωσαν οι Tom De Rivera-μπάσο και Dick Jurgens-τύμπανα. Το ωραίο είναι ότι δημιούργησαν και τμήμα management με το όνομα του συγκροτήματος και τους Emery και Flynn υπεύθυνους. Μάλιστα έπεισαν και ένα μεγάλο διοργανωτή συναυλιών για την εγκυρότητα του εγχειρήματος, φτάνοντας στο σημείο να προσεγγίσουν μέχρι και τη Warner ,την οποία κατάφεραν να πείσουν για δισκογραφικό συμβόλαιο και τη κυκλοφορία νέου δίσκου. Ξεκίνησαν οι προετοιμασίες οι συναυλίες σε Μεξικό και Αμερική και οι απαραίτητες συνεντεύξεις και παρουσιάσεις σε περιοδικά της εποχής. Οι συναυλίες είχαν ανάμικτες κριτικές. Οι φανατικοί ακροατές των αυθεντικών Deep Purple απογοητευόντουσαν από την αρχή, διότι έβλεπαν μόνο ένα μέλος της αυθεντικής σύνθεσης και όλοι οι άλλοι ήταν άγνωστοι μουσικοί. Η απόδοση δε του συγκροτήματος χαρακτηρίστηκε τις περισσότερες φορές μέτρια προς κακή και γενικότερα η όλη σκηνική παρουσία πρόχειρη. Υπήρξαν και περιπτώσεις που έγιναν φασαρίες και το συγκρότημα αποχώρησε βιαίως από τη σκηνή. Μεγάλη εντύπωση είχε προκαλέσει επίσης ότι κατά τη διάρκεια ορισμένων συναυλιών είχαν support τους νέους Steppenwolf , που στην ουσία ήταν η ίδια μπάντα με άλλον τραγουδιστή. Το setlist τους αποτελούταν από κομμάτια κυρίως της Evans εποχής, αλλά έπαιζαν και τραγούδια από τη κλασσική MK2 , ακόμα και από το “Burn” δίσκο της MK3 είχαν παίξει. Την ίδια εποχή είχαν ηχογραφήσει και μερικά κομμάτια για το νέο δίσκο των Deep Purple. Δυστυχώς το demo αυτό δεν έχει βγει στη δημοσιότητα. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ακούσουμε τις συνθέσεις τους και επίσης θα ήταν η τελευταία μέχρι στιγμής φορά που θα ακούγαμε τον Evans να τραγουδά. Μόνο ένα τραγούδι έχει ακουστεί από αυτά τα demos το “All I am is blue” , το οποίο έπαιξε σε συναυλία του στο Μεξικό ο Flynn, με ένα από τα προσωπικά του project. Παρόλο τις ανάμικτες αντιδράσεις του κόσμου, το όνομα των νέων Deep Purple είχε κάνει αρκετό ντόρο. Αυτό όμως δεν τους βγήκε σε καλό, διότι ο θόρυβος γύρο από το όνομα τους έφτασε και στα αυτιά των υπόλοιπων αυθεντικών Deep Purple καθώς και του επίσημου management τους στην Αγγλία. Εννοείτε πως οι διαδικασίες για δικαστικές διώξεις άρχισαν άμεσα. Το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο. Όσο και αν προσπάθησαν ο Evans και οι υπόλοιποι να σώσουν τη κατάσταση, ήταν μάταιο. Οι αυθεντικοί Deep Purple κέρδισαν την υπόθεση και ο μεγάλος χαμένος στην όλη υπόθεση ήταν ο Evans που αναγκάστηκε να κάνει συμφωνία για την αποζημίωση, χάνοντας τα έσοδα από τα πνευματικά των τριών πρώτων δίσκων του συγκροτήματος, όπου συμμετείχε σαν μέλος. Από τότε τα ίχνη του Evans αγνοούνται και ακούγονται μόνο φήμες για τη τωρινή του κατάσταση. Μόνο ο κιθαρίστας των Captain Beyond είχε πει ότι είχε έρθει σε επαφή μαζί του πριν από μερικά χρόνια, αλλά ο Evans δεν ήθελα να ασχοληθεί πάλι με τη μουσική. Δεν παρουσιάστηκε καν για να πάρει το βραβείο του, όταν οι Deep Purple βραβεύτηκαν για τη συνεισφορά τους στη μουσική. Τα υπόλοιπα μέλη των ψευτο Deep Purple ασχολήθηκαν με άλλα project και συνεχίζουν μέχρι σήμερα, αλλά με λιγότερη αναγνώριση. Η περίπτωση των ψευτο Deep Purple σίγουρα είναι μια κλασσική περίπτωση απάτης. Προσωπικά πιστεύω ότι το όλο επιχείρημα καταστράφηκε από τη προχειρότητα, την αφέλεια και την δημιουργία εύκολων λύσεων, των μελών τους. Θα μπορούσαν απλά να κάνουν μια tribute μπάντα στους Deep Purple , με ένα άλλο όνομα (π.χ. Shades of Deep Purple) και να είχαν κάνει επιτυχία. Το υπόβαθρο υπήρχε. Όλοι ήταν καλοί μουσικοί, οι Emery και Flynn γνωριμίες είχαν στην μουσική βιομηχανία, η επιστροφή του Evans θα είχε προκαλέσει από μόνη της ένα μικρό ντόρο, τραγούδια από την εποχή που ήταν στους Deep Purple υπήρχαν αρκετά και μάλιστα αρκετά γνωστά, που σε συνδυασμό με τα τραγούδια που είχε και από τους Captain Beyond θα αποτελούσαν ένα πολύ ωραίο setlist για αρχή , το οποίο εν συνεχεία θα εμπλουτιζόταν με δικά τους καινούργια κομμάτια και όλα αυτά σε συνδυασμό με τη διάλυση των Deep Purple που είχε γίνει πριν 4 χρόνια, με τους οπαδούς τους να θέλουν να ακούσουν κάτι από εκείνους ,έστω και αν είναι από άλλα project των μελών τους όπως πχ οι Rainbow, θα τους είχε οδηγήσει στη δημιουργία ενός πιθανώς επιτυχημένου και σίγουρα νόμιμου project. Βέβαια για τους συλλέκτες αποτελεί μια πολύ καλή υπόθεση για αναζήτηση σπάνιου υλικού και για τους οπαδούς των Deep Purple την χαρά να δουν την επανένωση του συγκροτήματος, μιας και αυτό το συμβάν βοήθησε τα μέλη της κλασσικής MK2 σύνθεσης να βρεθούν πάλι όλοι μαζί και να κτίσουν τα θεμέλια της επαναφοράς του συγκροτήματος, η οποία θα γίνει 4 χρόνια αργότερα. Για περισσότερο υλικό για αυτή την υπόθεση, δείτε εδώ, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά.