Σάββατο, 4 Μαΐου 2024, 09:51:54

"Η μουσική είναι ίσως το πιο ισχυρό εργαλείο στον κόσμο μας. Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με αυτόν τον τρόπο, να μην χρησιμοποιείται ποτέ για να βλάψει ή να διχαστεί. Χρησιμοποιήστε το για να ανυψώσετε τις ψυχές και να φέρετε ελπίδα. Πιστεύω, ωστόσο, στη χρήση του στησφυρηλάτηση θετικών κοινωνικών αλλαγών. Είχα έναν ασθενή με Αλτσχάιμερ να τραγουδάει μαζί μου τα λόγια ενός τραγουδιού με τις νοσοκόμες έκπληκτες. Έτυχε να αγγίξει όπου τίποτα άλλο δεν μπορούσε. Η μουσική είναι ένα ισχυρό πράγμα".

Harvey Dalton Arnold: Soundtrack Stories...

Ο Harvey Dalton Arnold είναι ένας τραγουδιστής και κιθαρίστας απο τη North Carolina που λατρεύει τα Βlues.Πούλησε εκατομμύρια δίσκους ως μέλος των Outlaws απο το 1976 ως το 1980 και έχει παίξει στο Madison Square Garden και στο Radio City Music Hall. Εχει μοιραστεί τη σκηνή με τους Rolling Stones στο Anaheim Stadium. Παίζει δεξιοτεχνικά ηλεκτρικές και ακουστικές κιθάρες. Εχει λάβει επαίνους για την ίδρυση και την επιτυχία των Harvey Dalton Arnold Blues Band. Ο θρύλος των Outlaws κυκλοφόρησε το νεο του άλμπουμ "Stories To Live Up To" (2020, Music Maker Recordings). 

Για τον κιθαρίστα & καουμπόη που παράτησε το λύκειο και έφυγε απο τη γενέτειρά του για να παίξει ροκ εν ρολ στα 17 του, αυτό είναι ενα αναδρομικό άλμπουμ το οποίο εξετάζει τα συναισθήματα και τις επιλογές που καθόρισαν τη ζωη του. Η απόφαση του να φύγει τον οδήγησε στο να γίνει ο μπασίστας και τραγουδιστής των Outlaws στο απόγειο της δόξας τους. Η θητεία του στο συγκρότημα συνέπεσε με τη κορύφωση μιας μορφής τέχνης που αντικατόπτριζε μια ολόκληρη γενιά.

Στο νεο του άλμπουμ, το δεύτερο που ηχογραφεί με τη Music Maker, φανερώνει τις καθημερινές του εμπειρίες που τον έκαναν γνωστό - τους κινδύνους και τη χαρά του έρωτα, την απιστία, το χαμό και τη λαχτάρα. Τον Arnold συνοδεύουν πολλοί μουσικοί με δικά τους αληθινά τραγούδια ροκ εν ρολ. Στο μπάσο ο Zev Katz, στα ντραμς ο Charley Drayton, στο πιάνο οι Rhodes και B3 Organ, στο αρμόνιο ο Rob Arthur και στη ρυθμική κιθάρα ο Zak Alister.



Συνένετυξη by Michael Limnios... Mετάφραση Γωγω Στρέκλα, ΣάββαςΣυνοδινός.

Πως εχει επηρεάσει τις απόψεις για τον κόσμο και την πόρεια σας η αντικουλτούρα των μπλουζ και της ροκ;
Μεγάλωσα στον αμερικάνικο Νότο κατά τις δεκαετίες του 50 και του 60, την εποχή του φυλετικού διαχωρισμού και της μισαλλοδοξίας. Ενα απόγευμα, ο μπαμπάς προσκάλεσε εναν μαύρο εργάτη φάρμας να παίξει μπλουζ στο πιάνο του σαλονιού μας, αυτό με σημάδεψε για πάντα. Νομίζω ήμουν 5-6 χρονών. Έπαιζα μπλουζ και ροκ εν ρολ απο πολύ μικρός κάτι που με οδήγησε απο τη μικρή μου πόλη σε εναν τεράστιο χώρο όπου άνθρωποι και μουσικοί που γνώρισα με έμαθαν να είμαι ανοιχτόμυαλος, γεμάτος σεβασμό για τους άλλους και να προσπαθώ να είμαι σωστός απέναντι σε διαφορετικούς ανθρώπους απο εμας. Οι μουσικοί χρειάζονται κοινό οπότε μαθαίνουμε επίσης να ανεχόμαστε την τρέλα, τις κακιές συνήθειες και τους εγωιστές, διαφορετικά θα παίζαμε μόνοι μας (γέλια)


Πως θα περιέγραφες τον ηχο σου, τη μουσική σου φιλοσοφία, τα τραγούδια σου; Απο που αντλείς έμπνευση;
Πιστεύω πως ο ήχος μου είναι ωμός και ειλικρινής. Δεν μου αρέσει η επιτήδευση. Τα δυο μου τελευταία άλμπουμ ηχογραφήθηκαν ζωντανά, οπότε βγαίνει αβίαστα καλό η κακο. Περιμένω το τραγούδι να έρθει σε εμένα, δεν κάθομαι να γράψω. Η ιδέα μπορεί να έρθει οποιαδήποτε στιγμή και συνήθως με ταλαιπωρεί μέχρι να την τελειοποιήσω. Συνήθως είναι μεταξύ εμού και της κιθάρας μου. Τα τραγούδια μου αντικατοπτρίζουν τη ζωη μου μέσα στα μπλουζ, γκόσπελ. μπλούγκρας ή στα ροκ εν ρολ. Το ταξίδι καθορίζει τη μουσική μας.


Υπάρχουν εμπειρίες απο εμφανίσεις και ηχογραφήσεις σου που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;
Εχω υπέροχες αναμνήσεις, απο το οτι άνοιξα τη συναυλία των Stones στο στάδιο Anaheim στο οτι έπαιξα με τον Dickey Betts των Allmans στο Radio City Mysic Hall. Αλλά η πιο συναρπαστικά ήταν όταν ηχογραφούσα με τον Bill Szymczyk τον παραγωγό πολλών επιτυχιών των Eagles. Ηταν μαγικό το οτι είχα δουλέψει στο 'The Thrill is Gone' με τον B.B. King. ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ!


Ποιές ήταν οι πιο σημαντικές συναντήσεις σας; Ποια ήταν η πολυτιμότερη συμβουλή που σας έδωσε κάποιος;

Εκανα τέσσερα άλμπουμ (τρία σε στούντιο και ένα ζωντανό) με τους Outlaws στα μέσα με τέλη των 70 και το καθένα απο αυτά είχε διαφορετικό παραγωγό. Μου έκαναν εντύπωση οι διαφορετικές προσεγγίσεις στη διαδικασία της ηχογράφησης. Αυτές ήταν οι πιο σημαντικές συναντήσεις μου. Η καλύτερη συμβουλή ήρθε απο έναν 91χρονο βιρτουόζο της μπλουζ ο οποίος μου είπε να μην προσπαθώ να μιμηθω τους άλλους.


Τι σου λείπει περισσότερο απο τη μουσική του παρελθόντος; Ποιές είναι οι ελπίδες και οι φόβοι σου για το μέλλον;
Μου λείπει να ακούω κιθάρες σε δημοφιλή τραγούδια και γενικά οι άνθρωποι που παίζουν όργανα. Υπάρχουν οι φωτεινές εξαιρέσεις, αλλά ήταν πιο αυθεντικό και συναισθηματικό πριν την ψηφιακή εποχή. Βλέπω με χαρά νέους μουσικούς να τιμούν τα μπλουζ και τη ροκ εν ρολ. Φοβάμαι πως δεν θα καταλάβουν πως να αμείβονται για τη δουλειά τους μέσω του ίντερνετ. Παλεύουν να βρουν τον τρόπο.


Αν μπορούσες να φέρεις μια αλλαγή στο μουσικό χώρο ποιά θα ήταν αυτή;
Θα ήταν ιδεατό όλοι στη μουσική βιομηχανία να ανταμείβονται για το ταλέντο τους και οχι για την πετυχημένη προώθησή τους για λόγους εταιρικών συμφερόντων.


Ποια είναι τα πιο σημαντικά μαθήματα που έχεις μάθει απο την όλη εμπειρία σου;
Τα βασικά, να είσαι στην ωρα σου, να τα πηγαίνεις καλά με όλους, να παίζεις λιγότερο απο όσο νομίζεις πως χρειάζεσαι, να ξέρεις πότε πρέπει να κάνεις ενα βήμα πίσω και πότε να μην ξοδεύεις χρήματα που δεν έχεις στο χέρι σου.


Πως θα περιέγραφες τον ηχο και τη μουσική φιλοσοφία του "Stories To Live Up To";
Το Stories To Live Up είναι μερικά τραγούδια που έγραψα με σκοπό να διηγηθώ μια ιστορία. Παίζω και γράφω κυρίως για τα αγαπημένα μπλουζ οπότε αυτή είναι μια νέα περιπέτεια για εμένα. Το άλμπουμ ηχογραφήθηκε στο Cowboy Technical Services Studio με τον Tim Hatfield. ¨Ημασταν όλοι σε ενα μικρό δωμάτιο χωρίς μόνωση και κυρίως παίξαμε ζωντανά, τόσο στην κιθάρα οσο και στα φωνητικά. Η ηχογράφηση δεν είναι τέλεια αλλά είναι αυθεντική και αυθόρμητη. Είμαι πολύ περήφανος και ήταν η πιο ικανοποιητική και διασκεδαστική ηχογράφηση μου. Ανυπομονώ να συνοδεύσω αυτό το CD με βίντεο και ζωντανές εμφανίσεις και συμπάσχω με τους φίλους μου στη Νεα Υόρκη καθώς προσπαθούν να νικήσουν την πανδημία.


Θεωρείς τη μπλουζ ενα ξεχωριστό μουσικό ηχο και καλλιτεχνικό ρεύμα η πιστεύεις πως είναι μια ψυχική κατάσταση;
Ως μουσικός θεωρώ τη μπλουζ μια μορφή έκφρασης. Επιφανειακά φαίνεται απλή αλλά είναι βαθιά συναισθηματική. Μερικοί ακούνε τη λέξη μπλουζ και σκέφτονται λυπητερά και μοναχικά τραγούδια αλλά πλέον μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση.


Τι θα έλεγες πως ξεχωρίζει τη μουσική σκηνή της Βόρειας Καρολίνας απο την υπόλοιπη αμερικανική μουσική σκηνή;
Η μουσική σκηνη της Βόρειας Καρολίνας είναι υπέρμετρα πιο πολυποίκιλη απο οτι συνειδητοποιεί ο κόσμος. Δεν γνωρίζω πως συγκρίνεται με άλλα μέρη αλλά μπορείς να βρεις το οποιοδήποτε μουσικό είδος με εξαιρετικά ταλαντούχους μουσικούς.

Τι συνδέει την κληρονομιά των αμερικάνικων μουσικών ριζών απο τη μπλουζ και τη φολκ στο Southern rock και την Αμερικάνα;
Η σύνδεση είναι περίπλοκη. Είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κατηγοριοποιήσεις την τωρινή μουσική.

(Harvey Dalton Arnold with The Outlaws, 1976 / Photo by Dano Malarkey)


Ποιοί ήταν οι λόγοι που όρισαν τη δεκαετία του 70 ως το επίκεντρο του Southern Rock;
Νομίζω πως ξεκίνησε με τον Duane Allman. Η δημιουργικότητα του έφτιαξε τους Allman Brothers Band. Μαζί με την Capricorn Records, με τους οποίους δούλεψαν πολλά νεα συγκροτήματα, έκαναν το Southern Rock  γνωστό. Τα πρωτα συγκροτήματα (Allmans, Marshall Tucker, Lynyrd Skynyrd, Charlie Daniels, Outlaws, ARS) δεν προσπάθησαν να μιμηθούν το ενα το άλλο. Γαλουχήθηκα με αυτά τα συγκροτήματα και ακόμα παίζω τραγούδια τους στις εμφανίσεις μου.


Ποιό είναι το αντίκτυπο της μουσικής σε φυλετικές και κοινωνικοπολιτισμικές καταστάσεις; Πως θες να επηρεάσει τους ανθρώπους;
Ισως η μουσική να είναι το πιο ισχυρό εργαλείο μας. Πρέπει να χρησιμοποιείται με αυτόν τον τρόπο, ποτέ για να διχάσει. Χρησιμοποιείστε τη για να εξυψώσετε τη διάθεση και να φέρετε ελπίδα. Πιστεύω πως μπορεί να επιφέρει θετικές κοινωνικές αλλαγές. Ασθενείς με Αλτσχάιμερ τραγουδούν στίχους τραγουδιών. Σε αγγίζει ακόμα και να μην το περιμένεις. Η μουσική είναι πολύ δυνατή.

Εχετε μια χρονομηχανή, που θέλετε να πάτε για μια μέρα και γιατί;Θα μου άρεσε να περάσω μια μέρα στο Μισσισσιππή ώστε να ζήσω τη γέννηση της μπλουζ. Απο όταν τραγουδιόταν στα λιβάδια (ήταν λάθος, αλλά ήταν αληθινό) στο να ακούς μερικούς περιπλανώμενους καλλιτέχνες στους δρόμους ή πλανόδιους μουσικούς στη φωλιά της οδού Clarksdale. Αν περνούσα τη νύχτα σε ενα μικρό μαγαζί να πίνω και να ακούω Robert Johnson ή Charley Patton, θα ήμουν ευχαριστημένος.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

No any anniversary today

flashback

Φιλικά sites

Facebook