Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 10:02:43

BLUES ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ο Bετεράνος του Blues-rock Jimmy Thackery μιλάει στο Southernrock.gr και στον Σάββα Συνοδινό

jthackery

Πρόλογος

Χωρίς καμία αμφιβολία, ο JIMMY THACKERY είναι ένας από τους αγαπημένους καλλιτέχνες του Guitar Blues σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέλος των θρυλικών Nighthawks για τουλάχιστον 14 χρόνια ξεκινώντας από το 1972 και ηχογραφώντας μαζί τους 20 δίσκους. Το 1986 εγκαταλείπει τους Nighthawks και δημιουργεί ένα νέο συγκρότημα τους Assassins με τους οποίους κάνει πολλές περιοδείες και ηχογραφεί αρκετούς δίσκους. Το 1991 οι Assassins διαλύονται και ο Thackery δημιουργεί ένα νέο συγκρότημα τους Drivers με τους οποίους και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Ο Thackery θεωρείται ένας πολύ φτασμένος καλλιτέχνης με τρομερή  επιδεξιότητα στην κιθάρα έχοντας δημιουργήσει τη δική του σχολή.



 

SS: Αγαπητέ Jimmy, θα θέλαμε να γνωρίζεις πως εδώ στην Ελλάδα όπως και σε ολόκληρη την Ευρώπη έχεις πολλούς οπαδούς. Τελικά, μόνο ένας ωκεανός μας χωρίζει.

Πριν σε ρωτήσω κάποια πράγματα θα ήθελα να ξέρω αν σκέφτεσαι στο κοντινό μέλλον να έρθεις στην Aθηνα για κάποια συναυλία. Αυτό θα έκανε όλους εμάς ευτυχείς και θα στο χρωστάγαμε δια βίου. Η Ελλάδα δεν είναι μόνο το κέντρο του πολιτισμού αλλά και το σπίτι του μπλουζ από την άλλη μεριά του Ατλαντικού. Πέρα από τους Ελληνο-Αμερικανούς αντιπροσώπους μας στη διεθνή μπλουζ σκηνή (Nick Gravenites, Johnny Ottis) υπάρχει ένας αριθμός από μεγάλα (Ελληνικά) συγκροτήματα που παίζουν μπλουζ  εδώ για πάνω από 25 συνεχή χρόνια (Οι Blues Wire και οι Blues Cargo είναι τα πιο δημοφιλή). Ο Nick Gravenites και  ο Louisiana Red κάθε φορά που έρχονται στην Ελλάδα παίζουν με αυτά τα δύο συγκροτήματα και το απολαμβάνουν πολύ. Το ίδιο ισχύει και για τη Big Time Sarah αλλά και άλλους Αμερικανούς καλλιτέχνες.

Διοργανώνονται επίσης φεστιβάλ μπλουζ κάθε χρόνο εδώ στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Δεν θα ρίσκαρε κανείς εάν ισχυριζόταν πως το μπλουζ στην Ευρώπη είναι πιο δημοφιλές από ότι είναι στις ΗΠΑ. Συγνώμη γι' αυτή τη μεγάλη εισαγωγή. Απλά θα θέλαμε να ξέρεις πόσο πολύ αγαπάμε εσένα και τη μουσική σου.

 

 Γεια σου Σάββα. Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου. Δεν είναι γνωστό πολύ αλλά οι Drivers και εγώ έχουμε παίξει στην Ελλάδα μία φορά στο παρελθόν σε ένα μεγάλο κλαμπ της Θεσσαλονίκης. Ήρθαμε μία μέρα πριν τη συναυλία, κάναμε μια βόλτα στην πόλη, φάγαμε Ελληνικό φαγητό, δώσαμε μια μικρής διάρκειας συναυλία και τρέξαμε στο αεροδρόμιο. Από τότε, δεν έχουμε ξαναέρθει. Φυσικά και θα θέλαμε να ξανάρθουμε. Είμαι εθισμένος στο Ελληνικό φαγητό.

Εντάξει. Έρχεται η πρώτη ερώτηση. Πες μας για τους μπλουζ ήρωες της παιδικής σου ηλικίας, τους ανθρώπους που σε επηρέασαν περισσότερο. Πως θα όριζες το μπλουζ σαν μουσικό είδος; Είναι σωστό να πει κάποιος πως χωρίς το μπλουζ δεν θα υπήρχε ροκ εντ ρολλ;

Το μπλουζ είναι το ευκολότερο είδους μουσικής για να παιχτεί φτωχά και το δυσκολότερο για να παιχτεί καλά. Το μεγαλύτερο μέρος της Δυτικής μουσικής προέρχεται από το μπλουζ. Είναι πιθανότατα ακριβές να πούμε πως δεν θα υπήρχε η Brittany Spears εάν δεν υπήρχε ο Robert Johnson. Οι ίδιες μουσικές κλίμακες χρησιμοποιούνται και στα δύο αυτά είδη της μουσικής.


Οι δίσκοι σου "Guitar", "Sinner Street", "Drive to Survive" , "Solid Ice" όπως επίσης και εκείνος που έκανες με τον Tab Benoit το "Whisky Store" είναι εξαιρετικά γνωστά εδώ. Σαν DJ δέχομαι παραγγελίες να παίξω κομμάτια από αυτούς τους δίσκους πολύ συχνά. Θα θέλαμε να μας πεις τι έχεις στο μυαλό σου πριν γράψεις ένα τραγούδι. Τι είδους αισθήματα και συναισθήματα έχεις πριν πάρεις την κιθάρα σου για να συνθέσεις ένα τραγούδι.

Η έμπνευσή μου για να γράψω κάτι μπορεί να έρθει από οπουδήποτε. Μπορεί να είναι μία κουβέντα όπου κάποιος είπε κάτι έξυπνο, μία ιστορία από τις ειδήσεις, ένα μπέρδεμα (μία δύσκολη κατάσταση)ή μία ειρωνεία. Το κόλπο είναι να έχεις το μυαλό σου ανοιχτό για να λαμβάνεις εμπνεύσεις αντί να αποκλείεις πράγματα που φαίνονται ασήμαντα.

Πως βρήκες τη συνεργασία σου με τον Tab και τι  πραγματικά συνέβη για να προκύψει αυτή η δουλειά;
Ο Tab και εγώ συναντηθήκαμε σε ένα φεστιβάλ μπλουζ στη πόλη Eureka Springs του Arkansas που οργάνωνε μία αξιαγάπητη κυρία που ήταν οπαδός μας. Έκανα έναν καλό φίλο εκείνο το Σαββατοκύριακο και ο Tab και εγώ αποφασίσαμε να περιοδεύσουμε μαζί. Αυτή η συνεργασία συνέβαλε στη δημιουργία δύο δίσκων και ένα σχεδόν συχνό πρόγραμμα κοινών εμφανίσεων. Είμαστε ακόμα φίλοι και παραδόξως, μερικά Χρόνια μετά παντρεύτηκα αυτήν την αξιολάτρευτη παραγωγό, μάλιστα γιορτάζουμε τη δέκατη επέτειο του γάμου της τον επόμενο μήνα.

 

Θα σκεφτόσουν να συνεργαστείς και με άλλους μουσικούς του μπλουζ στο μέλλον;

Εξακολουθώ να απολαμβάνω τη συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες και το κάνω όποτε το επιτρέπουν οι καταστάσεις. 

 

Αν και εδώ στην Ευρώπη αλλά και ειδικά εδώ στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θα γέμιζαν ένα χώρο για να δουν ένα καλλιτέχνη του δικού σου βεληνεκούς, αισθάνονται παραγκωνισμένοι και παραμελημένοι γιατί πολύ λίγοι Αμερικανοί καλλιτέχνες διασχίζουν τη θάλασσα (για να έρθουν να παίξουν εδώ). Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;

 Ο λόγος που Αμερικανοί καλλιτέχνες δεν έρχονται στην Ελλάδα και σε άλλα μέρη είναι κυρίως οικονομικός. Είναι ακριβό να πετάς με 3, 4 ή 6 ανθρώπους στο εξωτερικό και να τους πληρώνεις ότι θα έπαιρναν για λίγες εμφανίσεις.

 

Είσαι αισιόδοξος για το μέλλον του μπλουζ; Τι πιστεύεις;

Το μέλλον του μπλουζ είναι πάντοτε αβέβαιο όπως και αβέβαιο είναι και οτιδήποτε άλλο. Η μουσική πάντοτε επιστρέφει στις ρίζες της στο τέλος, το ερώτημα είναι πότε και με τι είδους δυναμική επιστρέφει.

 

Τι είδους συμβουλές θα έδινες σε ένα μικρό παιδί που θέλει να πάρει μία κιθάρα και να γίνει ένας μπλουζ μουσικός μια μέρα;

  ΕΞΑΣΚΗΣΗ, ΕΞΑΣΚΗΣΗ, ΕΞΑΣΚΗΣΗ

 

Πες μας λίγα λόγια για τον εξοπλισμό σου.

Οι κιθάρες που χρησιμοποιώ για τις περιοδείες είναι παλιές και φάνκι. Μία Stratocaster αντίγραφο του 1964 φτιαγμένη από τον Gary Brinkley, μία Stratocaster του στυλ του '71, μία telecaster του '71 και μία Tokai του '80 που χρησιμοποιώ για slide. Οι ενισχυτές είναι δύο της κατηγορίας των 50W φτιαγμένοι για τις δικές μου προδιαγραφές. Τα πετάλια είναι: Ένα Tube
Screamer ,ένα Short Timer delay, ένα Boss digital delay, ένα ZOMBIE από τη Rocktron, ένα vox wah wah και ένα stereo chorus.


 Πες μας λίγα πράγματα για τα μελλοντικά σου σχέδια (ελπίζουμε να περιλαμβάνουν μία περιοδεία με μερικές στάσεις στην Ελλάδα).


Αυτή την περίοδο δουλεύω πάνω σε ένα DVD και ένα CD που ηχογραφήσαμε στο Detroit και θα κυκλοφορήσει την Άνοιξη. Επίσης ηχογραφώ κάποια νέα τραγούδια εδώ στο στούντιο στο σπίτι και κανονίζω να κυκλοφορήσει μία σειρά κιθάρας που θα φέρει την υπογραφή μου (Jimmy Thackery Signature model) που θα είναι σύντομα διαθέσιμη.

Σε ευχαριστούμε πολύ για αυτή την συνέντευξη. Ελπίζω να ακούσουμε σύντομα νέα σου.

Ελπίζω μια μέρα να επιστρέψω στην όμορφη Ελλάδα. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου.

Jimmy Thackery

 

 

 

 

 

 

Συνέντευξη στο Σάββα Συνοδινό

http://www.jimmythackery.com/

 


 

 

Hello Sawas,

Thank you for your interest, You might not know this ,but THE DRIVERS and I have played in Greece once before. Some years ago we a large club in Thessoloniki. We came a day or so before the show and toured the city and ate great Greek food ,played a short show and were rushed to the airport and have not been back since.

Of course we would LOVE to return sometime. I'm addicted to Greek food!

 

Tell us about your childhood blues heroes, the people that influenced you most. How would you define the blues music as a genre? Is it right to say that without the Blues there wouldn't be any Rock and Roll?

 The Blues is the easiest kind of music to play poorly, and the hardest to play well. Most all Western popular music comes from Blues. It is probably accurate to say there would be no Brittany Spears without Robert Johnson. The same musical SCALES are used in both styles.

 

The Albums "Guitar", "Sinner Street", "Drive to Survive" , "Solid Ice" as well as the one  you made with Tab Benoit called "Whisky Store" are extremely popular here. As a DJ, I get requests to play songs from these albums very often. I would like you to tell us what you have in your mind before you write a song. What sort of feelings and emotions you have before you pick up your guitar and make a composition.

My inspiration for writing can come from anywhere. It could be a conversation where someone has said something clever, a news story, a predicament or an irony. The trick ,I think is to open your mind up to receive the inspiration rather than dismiss it as trivial.

 

How did you find your collaboration with Tab and what really made it happen?

Tab and I met at a blues festival in Eureka Springs ,Arkansas that waspromoted by a lovely lady who was a fan of ours. I made a good friend that weekend and Tab and I later decided to get together and play some on the road. That led to two albums and a semi regular touring schedule. We are still friends and strangely, some years later ,I married that lovely promoter and we are celebrating our tenth anniversery next month.


Would you consider collaborating with any other blues musicians in the future?

I still enjoy collaborating with other great musicians and do it whenever it is appropriate.

Although here in Europe and especially Greece , there are many people who would pack a club just to see a bluesman of your caliber, they feel a bit deprived and neglected because very few American bluesmen sail across the sea. Why do you think that happens? 

The reason more American artists don't come to Greece and other places abroad is largely economic. It is expensive to fly 3,4 or 6 people overseas AND pay them what they normally get for a few shows.

What sort of advice would you give to a little kid who wants to get a guitar and be a blues musician someday?

  PRACTICE, PRACTICE ,PRACTICE!

 

Does the future of the Blues look bright? What do you think?

 The future of Blues is always uncertain like everything else.Music always returns to its roots eventually ,it is a question of when and how strong.

 

Tell us a few things about your guitars and the gear you use.

The road guitars are old and funky. A '64 Strat, an exact copy of it,built by Gary Brinkley a 71 style Strat a 71 tele,and a 80 Tokai for slide . The amps are 2 50 watt Category 5 amps custom built . The pedals are Tube  Screamer ,a Short Timer delay, a Boss digital delay, aZOMBIE by Rocktron a vox wah wah , and a stereo chorus.


This is the last one. A few things about your future plans please (I hope they include a tour in Europe with a few stops in Greece ).

I am currently working on a live DVD and CD recorded in Detroit for release in Spring. Also writing new songs in my studio here at home and putting together a JIMMY THACKERY signature guitar line which will be available soon.

 

Thanks very much for the interview. I hope we hear from you very soon.

I hope someday soon to return to BEAUTIFUL GREECE!  thanks very much for your time

 JIMMY THACKERY







 

 

interview by Savvas Synodinos